دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
حضور رئیس و نایب‌رئیس  کمیسیون فرهنگی مجلس در نمایشگاه کتاب تهران

رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با ششمین روز برپایی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مرتضی آقاتهرانی و بیژن نوباوه رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در مصلا، با یاسر احمدوند رئیس این نمایشگاه دیدار کردند.

نوباوه در این دیدار با تاکید بر آمادگی کمیسیون فرهنگی برای تعامل بیشتر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی امادگی دارد، طرح‌های پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای حمایت از فرهنگ و کتاب که در قالب پیشنهاد به مجلس ارائه شود را بررسی کند.

وی با بیان اینکه نسل آینده نسل کتاب خوان‌تری است، ادامه داد: تعداد عناوین کتاب کودک و نوجوان نشان می‌دهد، نسل فعلی از نسل قبل کتابخوان‌تر است‌.

احمد‌وند در ادامه با اشاره به وضعیت فروش نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: فروش ۴ روز اول نمایشگاه نسبت به سال گذشته در همین مدت، افزایش ۴۰ درصدی داشته است. سال گذشته محروم‌ترین استان‌ها نسبت به جمعیت، بیشترین خرید را داشته‌اند و این نشان می‌دهد اگر کتاب در دسترس همه مردم قرار دهیم تعداد کتابخوان در کشور زیاد است.

احمدوند با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی فرهنگی در کشور به خوبی محقق نشده است، گفت: نیاز است حمایت‌های بیشتری برای این محرومیت‌زدایی را شاهد باشیم. اقتصاد کتاب، علاوه‌ براینکه اقدام فرهنگی محسوب می‌شود، اقتصاد بزرگی است و از بازارهای مهم در دنیا و ایران محسوب می‌شود.
 
رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حمایت از خرید کتاب گفت.

بازدید از شبستان و سالن ناشران عمومی در فهرست برنامه‌های آن‌ها در نمایشگاه کتاب امسال است.
 
به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» تا ۳۰ اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها