چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
مهلت ارسال دستاوردها به  کنگره متخصصان علم اطلاعات تمدید شد

مهلت ارسال دستاوردها به هفتمین کنگره ملی متخصصان علوم اطلاعات و دانش‌شناسی بنا به درخواست‌های مکرر پژوهشگران و علاقه‌مندان به شرکت در کنگره تا پایان اسفند‌ماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)،‌ انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، هفتمین کنگره ملی متخصصان علوم اطلاعات را با مجموعه‌ای از پنل‌های موضوعی مرتبط با کارآفرینی، اشتغال و کسب و کارهای حرفه‌ای دانش‌بنیان در علوم اطلاعات، در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد کرد. 
 
بنا بر درخواست‌های مکرر پژوهشگران و علاقه‌مندان به شرکت در کنگره، مهلت ارسال دستاوردها به این کنگره تا پایان اسفند‌ ماه سال جاری تمدید شد و استادان، دانشجویان و پژوهشگران  تا پایان اسفند‌ماه فرصت دارند مقاله ایده و تجربه‌های خود را به این کنگره ارسال کنند.
 
موضوع اصلی هفتیمن کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات  کارآفرینی، اشتغال، کسب و کارهای حرفه‌ای دانش بنیان در علوم اطلاعات: به سوی آینده است و دبیر علمی این جشنواره دکتر محمد حسن‌زاده و دبیر اجرایی این کنگره دکتر حمیده جعفری پاورسی هستند.
 
براساس فراخوان، از همه اعضای هیئت علمی، پژوهشگران، کتابداران، آرشیویست‌ها و دانشجویان می‌توانند  مقاله‌ها، تجربه‌ها و ایده‌های خود را از طریق بخش ارسال دستاورد وب‌سایت کنگره متخصان علوم اطلاعات ایران ارسال کنند.
 
در فراخوان برای هرکدام از انواع دستاوردها (مقاله، تجربه و ایده) یک قالب جداگانه در نظر گرفته شده است.  شرکت کنندگان باید پس از دانلود این قالب‌ها، اطلاعات مربوطه  را می‌توانند جاگذاری کنند  و در نهایت، فایل نهایی براساس دستورالعمل‌های ارائه شده در آن‌ها آماده و بارگزاری می‌شود.
 
براساس فراخوان؛ تجربه‌ها و ایده‌ها باید حول محورهای متعلق به هفتمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات ارائه شود و موارد برگزیده از سوی کمیته علمی، علاوه بر ارائه در نشستی با عنوان (استارپوزال) تاک، در کتاب مجموعه مباحث کنگره منتشر می‌شود.مقاله‌ها نیز باید در چارچوب تم اصلی کنگره، محورهای موضوعی ارائه شده در فراخوان و قالب درنظر گرفته شده برای مقاله باشند.

 محورهای فرعی کنگره متخصصان علم اطلاعات
_نقد و پیشنهاد سیاست‌ها، قوانین و مقررات و برنامه‌های کارآفرینی دانش‌بنیان، تنقیح و تبیین نقش‌ها و وظایف در عرصه کارآفرینی دانش بنیان،

_ توانمندسازی در سمت عرضه (مدیران، اعضای هیات علمی و دانشجویان) برای کارآفرینی دانش‌بنیان،

_زمینه‌سازی در سمت تقاضا (جامعه، نهادها، موسسات و مراکز) برای کارآفرینی دانش‌بنیان و چارچوب همکاری‌های بین رشته‌ای و فرارشته‌ای برای کارآفرینی دانش‌بنیان 

_ سازوکار همکاری‌ها و وظایف دولت، صنعت و جامعه برای کارآفرینی دانش‌بنیان، بهروش‌های کارآفرینی دانش‌بنیان در عرصه علم اطلاعات و دانش‌شناسی،

_ بهروش‌های بین‌المللی کارآفرینی دانش‌بنیان در عرصه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، ترسیم و تحلیل توانمندی‌های کتابخانه‌ها، مراکز اطلاعات و دانش برای کارآفرینی دانش‌بنیان،

_ تحلیل و واکاوی فرصت‌های اشتغال مغفول متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی. 
 
_تبیین جایگاه و تسهیلات پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد فناوری، و کارآفرینی و عرصه‌ها و فرصت‌های خوداشتغالی دانش‌آموختگان علم اطلاعات و دانش‌شناسی،

_ راهکارهای ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در علم اطلاعات و دانش‌شناسی با محوریت انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران

_روندها، فرصت‌ها و تهدیدهای آتی بازار کار و کارآفرینی دانش‌بنیان برای متخصصان اطلاعات و دانش، آموزش کارآفرینی در علم اطلاعات و دانش‌شناسی،

_روندها، عرصه‌ها و فرصت‌های اطلاع‌آفرینی و متاورس و فضاهای معنایی و کارآفرینی مجازی

 
 

برگزاری نخستین پیش نشست استاندارد هفتمین کنگره 

«رهنمودهایی برای برنامه‌ریزی راهبردی در کسب و کار حرفه‌ای علم اطلاعات» عنوان نخستین پیش‌نشست کمیته استاندارد است. اولین پیش‌نشست استاندارد این کنگره، چهارشنبه 19 بهمن‌‌ماه سال جاری  از ساعت 10 تا 12 در پنل ادوبی کانکت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.

زهرا ضرغامی، دبیر کمیته استاندارد انجمن کتابداری و اطلاع رسانی، دبیر این پیش‌نشست، و دکتر فریبرز درودی ،عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  سخنران این پیش نست خواهند بود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند https://learning.ilisa.ir/standard1/ در بستر ادوبی کانکت در این نشست شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها