پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
زمینه‌های مشترک هلال احمر و نهاد کتابخانه عمومی در خدمت‌رسانی

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنادر قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با محمدرضا بهرامی مدیرعامل، سید حسن حسینی، معاون آموزش و پژوهش و محمد مصباحی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با هدف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو دستگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

توکلیان با اشاره خدمت جهادی جمعیت هلال احمر در استان، گفت: کتابخانه‌های عمومی همانند جمعیت هلال احمر نهادی غیردولتی و مردمی است که به گروه‌های مختلف مردم بدون قید و شرط ارائه خدمت می کند.

وی اضافه کرد: ویژگی مهم کتابخانه‌های عمومی که می تواند در جهت همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر حائز اهمیت باشد، این است که کتابخانه‌ها محل رفت و آمد همه گروه‌های مردمی در مناطق مختلف از جمله مناطق کم برخوردار هستند و نهاد به کمک جمعیت هلال احمر می‌تواند به تحقق عدالت و به خصوص عدالت فرهنگی در کشور کمک کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تاکید کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو جانبه از جمله استفاده پرسنل اداره کل کتابخانه‌ها از سالن ورزشی و زمین چمن هلال احمر، استفاده از مراکز آموزشی و کتابخانه‌های عمومی جهت تشکیل خانه‌های هلال، استفاده از ظرفیت‌های هر دو دستگاه در زمینه تولید محتوا، تولید کتاب امداد و نجات ویژه نابینایان سراسر کشور و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه توسط جمعیت هلال احمر جهت آشنایی و آگاهی بخشی پرسنل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از دیگر مباحثی ایت که می‌تواند باعث هم‌افزایی همکاری بین دو نهاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اعلام آمادگی سازمان متبوع، گفت: این جمعیت آماده همکاری دو جانبه و نیز انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این اداره کل در زمینه‌های مختلف آموزشی، امدادی و فرهنگی است.

بهرامی با اشاره به فعالیت‌های داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: فعالیت‌های ما در حوزه.های مختلف نظیر پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، خودتوانمندسازی و ایجاد زمینه اشتغال، آموزش مهارتی و... اشتراکات زیادی با فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان دارد و مهمترین زمینه مشترک آن نیز ارائه خدمات مستقیم به گروه‌های مختلف مردم است و این می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های مشترک بین دودستگاه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها