چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
«شعر همدلی» خواندنی شد/ کارهایی که امام زمان (عج) را خوشحال می‌کند

کتاب «شعر همدلی» سروده سهیلا ابراهیم زاده با تصویرگری کوثر رضایی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یکی از قالب‌هایی ادبی که کودکان همیشه دوست دارند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند، شعر است. آن‌ها به متن‌های ریتمیک و منظوم، واکنش‌های مثبتی نشان می‌دهند.

شعرها از کودکان، دعوت می‌کنند تا به سفری تخیلی بروند. سفری که در آن هر ناممکنی، ممکن می‌شود. این زیبایی شعر است که لذتی عمیق را به مخاطبانش هدیه می‌‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد سفری به دنیایی داشته باشند که در آن مرزی میان خیال و واقعیت وجود ندارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های شعر تقویت مهارت زبانی کودک است. کودک با کمک شعرهای قافیه‌دار، ریتم را می‌آموزند و با صداهای مختلف آشنا می‌شوند. علاوه بر این، حفظ و به خاطر سپردن متونی که به نظم نوشته می‌شوند و ریتم دارند، بسیار ساده‌تر است. بنابراین، خواندن شعر با کودکان و برای کودکان می‌تواند یک روش عالی برای آموزش مفاهیم مختلف نیز به شمار برود.

یکی از این مفاهیم همدلی است.  سهیلا ابراهیم‌زاده بر اساس این مفهوم شعری سروده است و انتشارات کتاب جمکران با توجه به پویش همدلی که به مناسبت تقارن نیمه شعبان و سال جدید با شعار عید نو، عهد نو اجرا شد این کتاب شعر را با تصویرگری خانم «کوثر رضایی» به چاپ رسانده است. این شعر درباره کارهای خوب و قشنگی است که کودکان در هر کجای ایران می‌توانند انجام دهند. کارهایی مثل مهربانی کردن، هدیه دادن، جشن گرفتن و شادی کردن. با انجام این کارها آنها می‌توانند امام زمان (عج) را خوشحال کنند و به یاد ایشان دلی به دست بیاوردند.

این کتاب مناسب گروه سنی الف و ب است و با زبان شعر و تصاویر جذاب کودکان را به همراهی و همدلی با یکدیگر و مهرورزی که راه امام زمان (عج) است، دعوت می‌کند.

در قسمت‌هایی از کتاب می‌خوانیم:
«می‌توان خنده را شکوفا کرد
می‌توان مهربان شد و تابید
می‌توان نور شادمانی را
با سخاوت به خانه‌ای بخشید...»
 
کتاب «شعر همدلی» در 16 صفحه و با قیمت 50 هزار تومان توسط انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها