شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
لزوم حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌از ناشران شهرستانی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌از ناشران شهرستانی شد و گفت:انتشارات‌ شهرستانی نیاز به تقویت دارند؛ چراکه باید توان رقابتی داشته باشند؛ هرچند در حال حاضر ناشران استان باکیفیت فعالیت می‌کنند.

بهرام ستاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که توفیق یافتم دو مرتبه از سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنم، گفت: تنوعی که در غرفه‌ها دیدم نسبت به سال‌های گذشته بسیار قابل توجه بود و ناشران هم در حوزه‌های متنوعی حضور یافته‌اند. 

وی افزود: برخی از ناشران کتاب‌های تخصصی به نمایشگاه آورده‌اند و بعضی کتاب‌های خود را در حوزه عمومی‌ عرضه کرده‌اند؛ ازجمله در زمینه بحث مقاومت، مکتب حاج قاسم و ... عرضه متنوع کتاب در نمایشگاه کتاب تهران، پاسخگوی علائق و نیاز‌‌های مختلف مردم است. 


معاون استاندار لرستان یادآوری کرد: با توجه به وقفه دوساله‌ای که همه‌گیری ویروس کرونا در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ایجاد کرد، استقبال خوبی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مردم شاهد هستیم. 

ستاری با اشاره به بازدید از 6 غرفه‌ استان لرستان در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: انتشارات‌ شهرستانی نیاز به تقویت دارند؛ چراکه باید توان رقابتی داشته باشند؛ هرچند در حال حاضر ناشران استان باکیفیت فعالیت می‌کنند. پیشنهاد می‌شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ به انتشارات‌ شهرستانی ازجمله شهرستان‌های استان لرستان توجه بیشتری داشته باشد تا آن‌ها نیز بتوانند قوی‌تر محصولات خود را براساس نیاز مخاطب، به انتشار کتاب اقدام کنند.  

وی درباره حمایت‌های استانداری لرستان از فعالان صنعت نشر بیان کرد: با توجه به بودجه‌های فرهنگی که استانداری لرستان به دستگاه‌های اجرایی می‌دهد، می‌توانیم علاوه‌بر توسعه کتابخوانی، ناشران و دیگر فعالان این عرصه را حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها