جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
مجموعه‌ای از خاطرات اشخاص درباره هیتلر را در نمایشگاه کتاب بخوانید

نشر ترنگ با مجموعه‌ای از خاطرات درباره هیتلر در سی و سوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد؛ خاطراتی که از پیش‌خدمت، منشی، محافظ و عکاس رایش سوم نقل شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب‌های «خاطرات شخصی پیش‌خدمت هیتلر»، «خاطرات عکاس شخصی هیتلر»، «خاطرات منشی شخصی هیتلر» و «خاطرات محافظ شخصی هیتلر» در غرفه نشر ترنگ که در مجموعه «با پیشوا تا ابد» جای گرفته در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه می‌شود.

درباره خاطرات محافظ شخصی هیتلر در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «همان‌طور که در این کتاب نشان می‌دهد هیتلری که ما می‌شناسیم، مردی که میلیون‌ها نفر را کشت و مخرب‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ تاریخ را شروع کرد- جنبه انسانی هم داشته است؛ او نسبت به کارکنانش خوش‌برخورد بوده است... ما چه خوشمان بیاید، چه خوشمان نیاید، هیتلری که از زبان لینکه تعریف می‌شود، یک انسان همه فن حریف و با استعداد است.»    
درباره خاطرات عکاس شخصی هیتلر هم نکات خواندنی نقل شده است: «زمانی که این زندگی‌نامه برای اولین بار در اواسط دهه 1950 منتشر شد، هافمن تقریبا 70 سال سن داشت و روزهای آخر عمرش را سپری می‌کرد. از بسیاری جهات، انسانی ورشکسته بود؛ امپراتوری که زیر سایه رایش سوم بنا نهاده بود- که حتی به خاطر تمبرهای حاوی تصاویر هیتلر حق اثر قابل توجهی برایش به همراه داشت- از بین رفت. متفقین پیروز به او لقب «مجرم بزرگ» دادند. تحت بازجویی، مصاحبه و بازداشت‌های طولانی مدت قرار گرفت که فقط همسرش اِرنا به او یاری می‌رساند. هنگام آزادی‌اش در 1950 هیچ پولی نداشت. هافمن جدای از نزدیکی‌اش به هیتلر شاهدی استثنایی از لحظه‌های برجسته در تاریخ رایش سوم و رهبرش نیز بود.»

نشر ترنگ در راهرو 12 غرفه 22 قرار دارد.
   
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها