چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
«آینه قدی»؛ مجموعه‌ای از برگزیدگان جایزه اُ. هنری

کتاب «آینه قدی» نوشته جمعی از برگزیدگان جایزه اُ. هنری، با ترجمه زهرا سلیمی و به همت انتشارات کتاب نیستان به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ تازه‌ترین اثر از برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری در قالب کتابی به نام «آینه قدی» با ترجمه‌ای از زهرا سلیمی و از سوی انتشارات کتاب نیستان راهی بازار کتاب شد.

داستان‌های این مجموعه از میان بیش از 100 داستان از سوی ناشر انتخاب و ترجمه شد که به زبان انگلیسی و از قاره آمریکای شمالی بوده است. داستان‌های «آینه قدی» به انسان و تجربه او از شرایطی که در آن واقع می‌شود، می‌پردازد.

در توضیح ناشر آمده که «در کتاب «آینه قدی» ترجمه فارسی داستان‌های برگزیده این جایزه در سال 1993 منتشر شده است که شامل 11 داستان کوتاه است. این داستان‌ها همه در قالب واقع‌گرا و با زاویه دید اجتماعی منحصر به فرد به نمایش بخشی از دغدغه‌های زیستی و فکری انسان معاصر پرداخته است. نکته قابل توجه در این داستان‌ها قابلیت تعمیم‌پذیری موقعیت‌های انسانی و داستانی آنها به موقعیت‌های مختلفی است که مخاطبان با آن مواجه خواهند بود.

مهم‌ترین ویژگی داستان‌های این مجموعه را می‌توان به پایان‌بندی‌‌های غیرمعمول و شگفت‌انگیز آن در کنار نگاه بدیع و گاه شورانگیز آنها به انسان و زندگی دانست.

زهرا سلیمی مترجم این اثر پیش از این و در قالب همین مجموعه کتا‌ب‌های «گفتگو با مردگان» و «زنی که با من در یک خانه زندگی می‌کرد» و «به نمایندگی از یک احمق» را منتشر کرده است.»

کتاب «آینه قدی» نوشته جمعی از برگزیدگان جایزه اُ. هنری، در 188 صفحه، به قیمت 51 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه زهرا سلیمی و از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها