چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
مروجان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی کردستان تجلیل می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ویژه برنامه تجلیل از مروجان، کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: این مراسم در قالب جشن کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، عبید رستمی در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، جشن بزرگ کتاب با ویژه برنامه تجلیل از مروجان، کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کتاب را بایستی کتابداران و رسانه‌ها به مردم معرفی می‌کنند، افزود: کتاب‌ها که با همت و تلاش نویسندگان نوشته و توسط ناشران چاپ می‌شود، بخشی از فرآیند کار فرهنگی صورت گرفته است، آنچه در این میان تا حدودی مغفول مانده معرفی و توزیع کتاب به خوانندگان و مخاطبین و به طور کلی مردم و کودکان و نوجوانان است.

رستمی اضافه کرد: در این میان تلاش‌های ناشران، کتابداران و رسانه‌های ارتباط جمعی به عنوان مروجان کتاب و کتابخوانی بایستی مورد نظر قرار گیرد و دراین هفته که به نام کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است از آنها تجلیل و فعالیت‌های پنهان و گمنام فرهنگی ناشران، کتابداران و به طور کلی مروجان کتاب به مردم معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به نامگذاری استان به عنوان استان فرهنگی تاکید کرد: یکی از مهمترین مصادیق فرهنگی هر جامعه کتاب و کتابخوانی است، ضروری است در این زمینه همه تلاش و همت ادارات و سازمان‌ها در این هفته برای قدردانی از مروجان کتاب و کتابخوانی مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در رابطه با برنامه‌های هفته کتاب که با هم افزایی و همکاری ادارات و سازمان‌ها و دانشگاه‌های سطح استان برگزار می‌شود گفت: سلسله نشست‌های تخصصی کتاب و کتابخوانی پژوهشکده دانشگاه کردستان، و برنامه‌های ترویجی کتابخانه‌های عمومی در 52 کتابخانه سطح استان، همچنین برنامه‌های آموزش و پرورش در فضای پلتفروم «شاد» از جمله برنامه‌های مهم حوزه معرفی و ترویج کتاب و کتابخوانی است.

وی یادآور شد: در طول سال بیش از 200 هزار جلد کتاب در سراسر استان به مراکز و موسسات آموزشی و کتابخانه‌های عمومی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته اهدا می‌شود، در این هفته به صورت ویژه به دفاتر تسهیلگری مناطق منفصل شهری نایسر و 10 کانون فرهنگی و هنری مساجد حاشیه شهرهای سراسر استان کتاب اهدا می‌شود.

رستمی در پایان ضمن اشاره به طرح مبادله کتاب به عنوان وسیله ای برای تشویق مردم به اهدای کتاب و رواج کتابخوانی، عنوان کرد: پیاده راه فردوسی یکی از مکان‌های فرهنگی سطح شهر سنندج محلی مناسب برای اجرای طرح مبادله کتاب است، این مکان که دارای المان «مرد کُرد کتابخوان» نیز هست به عنوان جایگاه ویژه این طرح با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها