شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
«ادموند گانگلیون و پسر» و بازار کساد مرده‌شوخانه

رمان «ادموند گانگلیون و پسر» نوشته ژوئل اگلوف، با ترجمه اصغر نوری و از سوی نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ رمان «ادموند گانگلیون و پسر» نوشته ژوئل اگلوف، با ترجمه اصغر نوری و از سوی نشر افق به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت. این رمان - که در رده سنی نوجوان قرار می‌گیر- داستان زندگی ادموند گانگلیون را روایت می‌کند که به همراه پسرش و دو کامند، کار مرده‌شویی و کفن و دفن روستایی به نام سن‌ژان را به عهده دارد؛ اما مساله اینجاست که تعداد افرادی که در این مکان دورافتاده زندگی می‌کنند، بسیار کم است؛ در نتیجه کسب و کار ادموند، کساد است.

در پشت جلد کتاب آمده است که «وقتی از مولر می‌پرسیدند که در زندگی چه کار می‌کند، جواب می‌داد: "تو کار پیراپزشکی‌ام" و وانمود می‌کرد از کارش راضی است. ژرژ مسائل مربوط به هویتش را از خیلی وقت پیش حل کرده بود و وقتی همین سوال را ازش می‌پرسیدند، صادقانه جواب می‌داد: "من تو زندگی هیچ کاری نمی‌کنم؛ تو بخش مرگ مشغولم."»

ژوئل اگلوف؛ رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی، متولد سال 1970 است. وی که فارغ‌التحصیل در رشته تاریخ است، با تحصیل در مدرسه سینمای پاریس، نگارش سناریو را نیز آغاز کرد.

اصغر نوری، مترجم و نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، متولد 20 مرداد سال 1355 در تبریز است. وی فارغ‌التحصیل در رشته زبان و ادبیات فرانسه در مقطع کارشناسی و رشته‌ کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد است.
 
رمان «ادموند گانگلیون و پسر» نوشته ژوئل اگلوف، در 120 صفحه، در قطع رقعی، با جلد شومیز، به قیمت 35هزار تومان، با ترجمه اصغر نوری و از سوی نشر افق منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها