یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
علیرضا پارسا، نویسنده کتاب‎‌های فلسفی درگذشت

علیرضا پارسا، رییس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور و نویسنده کتاب‌‎های فلسفی روز گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، علیرضا پارسا استاد بسیجی، دانشیار رشته فلسفه و کلام اسلامی، رییس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور سراسر کشور و نویسنده کتاب‌‎های فلسفی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

علیرضا پارسا در دوران جوانی در سنگر مساجد انقلابی شهر اهواز به ویژه مسجد حجازی در حمایت از نهضت امام خمینی علیه رژیم منحوس پهلوی نقش محوری داشت و پس از آن سال‌ها در جنگ تحمیلی در راه دفاع از وطن و آرمان‌های انقلاب نقش فعالی ایفا کرد.

در دوران بعد از جنگ در تربیت دانش‌آموزان مناطق محروم در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد همت گماشت و پس از آن فعالیت‌‎های خود را در سنگر دانشگاه دنبال کرد.

تألیف کتاب «فن قرائت و روش حفظ قرآن کریم» و برگزاری نشست‎‌های علمی یکصد رخداد انقلاب اسلامی در یکصد مرکز دانشگاهی در بهمن ماه 1398 و استفاده از اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتاب‌های درسی دانشگاه پیام نور نمونه کوچکی از تلاش‌‎های متعهدانه ایشان در حفظ و گسترش ارزش‌های قرآنی و انقلابی در دانشگاه بود.

از وی علاوه بر چاپ ده‌ها مقاله علمی پژوهشی در حوزه مطالعات فلسفی، کلامی و معارفی 7 عنوان کتاب آموزشی و پژوهشی تحت عناوین منطق جدید 1، منطق جدید 2، مبانی فلسفی و کلامی اخلاق زیست‌محیطی، ابن رشد و مسأله دین و فلسفه، اخلاق مصرف با تکیه بر نهج البلاغه؛ غزالی و مسأله دین و فلسفه و ترجمه کتاب الکشف عن مناهج الادله فی عقاید المله تألیف و ترجمه شده است.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه، مدیرکلی جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی، ریاست مرکز سوسنگرد، مدیریت گروه فلسفه و کلام اسلامی و ریاست بسیج اساتید در دانشگاه پیام نور در سال های مختلف و همچنین معاونت آموزشی مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور از جمله فعالیت‌های اجرایی و خدمات ماندگار زنده‌یاد علیرضا پارسا بود. مرحوم پارسا از کادرسازترین چهره‌های دانشگاهی در جریان انقلاب اسلامی بود و بسیاری از جوانان انقلابی، متخصص و متعهد را بر اساس توان علمی و تعهد انقلابی در دانشگاه به عنوان استاد جذب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها