شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
«آیینه تمام‌نما» در شیراز کتابخوانان سراسر کشور را فراخواند

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام‌نما» بر اساس کتابی به همین نام از مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز و به همت نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، صابر سهرابی با اعلام برنامه های ماه محرم و صفر از جمله، مسابقه «کتاب از کتاب حماسه حسینی» اثر شهید مرتضی مطهری، «مسابقه عکس نوشته» از عاشورا با مضامین قرآنی و امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در مسابقه کتاب حماسه حسینی، کتاب یاد شده به صورت نسخه الکترونیکی در کانال مسابقه و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قرار خواهد گرفت و چگونگی اجرا و زمان برگزاری در کانال مربوطه اعلام می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام‌نما» نیز به همت نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار می‌شود و این مسابقه از کتابی به همین نام اثر مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز است.
 
وی ادامه داد: این کتاب درباره قیام حضرت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا تألیف شده که به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد. زمان برگزاری این مسابقه از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ مهر تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ مهرماه اعلام شده و علاقه‌مندان از طریق پایگاه Emamat-Jomeh.ir/mosabeghe می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
 
وی گفت: برای دریافت این کتاب می‌توان به کتاب‌فروشی‌های سطح شهر مراجعه کرده یا از طریق نرم‌افزار کتاب‌راه، پاتوق کتاب و طاقچه که از طریق گوگل‌پلی و یا بازار قابل نصب است، نسخه الکترونیکی این کتاب را دریافت کنند و نفر اول جایزه ۳ میلیون تومانی، نفر دوم جایزه ۲ میلیون تومانی و نفر سوم جایزه یک میلیون تومانی دریافت خواهد کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از مسابقه کتابخوانی همراه با «خلاصه نویسی» درباره اصول زندگی عاشورایی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای ثبت نام در این برنامه فرهنگی می‌توانند کد #7046824*1*6655* را شماره‌گیری و ‌سپس گزینه ۱ (کتاب خوانی) را انتخاب و ارسال کنند و روش دوم ثبت‌نام نیز مراجعه به سایت www.taiktic.com   است.
 
سهرابی در پایان با آرزوی صحت و سلامتی برای تمامی اهالی فرهنگ، ادب و هنر و اصحاب رسانه استان فارس از حضرت باریتعالی، ضمن اشاره به اینکه شیوه‌نامه اجرایی مسابقه در سایت مذکور درج شده است که باید شرکت کنندگان با دقت مطالعه کنند، گفت: علاقه‌مندان در این برنامه فرهنگی می‌توانند یکی از کتاب های «اصول زندگی عاشورایی نوشته محمد رحمتی» یا «کتاب درخت زندگی نوشته علی عباسی» را تهیه و خلاصه‌نویسی کنند و باید متن خلاصه شده را در 30 خط در 3 صفحه A4 با رعایت فاصله مرسوم و با خودکار آبی و خط زیبا تحریر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها