یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
لزوم توجه بیشتر به ترویج کتابخوانی در خمینی‌شهر

معاون فرماندار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر بر لزوم توجه بیشتر به ترویج کتابخوانی و برنامه‌های کتاب‌محور در فضای مجازی، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر با حضور معاون فرماندار و اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 
مهدی ترابی، معاون فرماندار خمینی‌شهر در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تأثیر آن در رشد و اعتلای فرهنگی جوامع، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر در خانه ماندن شهروندان، فرصتی مناسب برای افزایش مطالعه در جامعه فراهم آمده است.
 
ترابی ادامه داد: با توجه به الزام بیشتر شهروندان به حضور در خانه انتظار می‌رود ادارات ذیربط با ارائه طرحی مدون برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان و به دنبال آن رشد و اعتلای فرهنگی جامعه تلاش کنند.
 
معاون فرماندار تصریح کرد: همكاری و تعامل اعضای انجمن با كتابخانه‌های عمومی و رفع موانع موجود در زیرساخت‌ها و توسعه فرهنگ مطالعه را  از وظایف اصلی اعضای انجمن دانست.
 
در ابتدای این نشست نیز مجتبی درویشی، رییس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر، به ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان و اجرای مصوبات جلسه قبل پرداخت.
 
نصب تابلوهای راهنمای شهری كتابخانه‌ها، رفع مشكلات كتابخانه‌های امام محمد باقر (ع) دستگرد، ‌شهدای تیرانچی و فرهنگسرای درچه، راه‌اندازی كتابخانه در شهر اصغرآباد و واریز نیم‌درصد شهرداری‌ها، خرید و اهدای كتاب توسط اعضای انجمن، از مهمترین مصوبات جلسه انجمن بود.
 
پروین گودرزیان، کارشناس امور کتابخانه‌ها شهرستان خمینی‌شهر نیز كتاب «مسیِا خاتم رسولان» اثر مصطفی موسوی گرمارودی برای اعضای انجمن معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها