دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
فروش یک میلیاردی کتاب در خراسان رضوی با «تابستانه 99»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فروش بیش از 9 میلیارد ریال کتاب در این استان با اجرای طرح «تابستانه کتاب 99» طی روزهای اخیر خبر داد و از مردم استان دعوت کرد با مشارکت در این طرح به رونق در این حوزه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از پاتوق کتاب مشهد، در جریان اجرای طرح تابستانه کتاب 99 قرار گرفت و گفت: با شیوع کرونا اصحاب فرهنگ و هنر بیش از سایر اقشار، دچار ضرر و زیان شده‌اند به همین خاطر، باید کمک کنیم این ضرر و زیان تا حد امکان، جبران شود.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم استان از طرح‌های فصلی فروش کتاب، گفت: امسال شرایط ویژه‌ای وجود دارد و همین امر، می‌طلبد، به‌منظور کمک به حوزه نشر و کتابفروشی‌ها و همچنین افزایش آگاهی و دانش از این طرح استقبال مضاعفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این نکته که تاکنون مبلغ کل فروش در استان خراسان رضوی بیش از 9 میلیارد ریال بوده است، افزود: استان خراسان رضوی از 18 مرداد ماه که این طرح آغاز شده است، تاکنون، شاهد استقبال خوبی بوده و امیدواریم با افزایش استقبال، استان خراسان رضوی رتبه اول را کسب کند.

وی با بیان اینکه جهت تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت، «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» به‌عنوان شعار تابستانه کتاب ۹۹ انتخاب شده است، گفت: در روزهایی که شاهد شیوع بیشتر بیماری کرونا هستیم و شعار این است که در خانه بمانیم، این در خانه ماندن، می‌تواند، فرصت مغتنمی برای خواندن کتاب و افزایش آگاهی باشد.

وی با اشاره به نقش کتاب در افزایش آگاهی و حل مشکلات ذهنی مردم، به ویژه جوانان، اظهار داشت: در مشهد، پرسش‌ها پیرامون زندگی شهری، در یک کلان شهر معنوی و کنکاش‌های مفهومی درباره زیست شهری که الگوی زندگی ایرانی اسلامی را می‌خواهد محقق سازد، مطرح است.

 مروارید افزود: کسانی که به دنبال زندگی متدینانه هستند و نیز استاندارد‌های یک زندگی فاخر شهروندی را جستجو می‌کنند، مخاطب کنونی ما هستند، جوانان فعلی مثل دو سه دهه قبل سوالاتشان روشنفکرانه نیست، بلکه سوالات کاربردی دارند و دنبال پاسخ برای مسائل و چالش های روزمره هستند و کتاب‌هایی موفق هستند که بتوانند این چالش‌ها را حل کنند و پاسخی به مسائل و تجارب عینی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها