چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
می‌جنگم تا کتاب‌فروشی «درخت بخشنده» را حفظ کنم

مدیر کتاب‌‌فروشی «درخت ‌بخشنده»، قصد تعطیلی کتاب‌فروشی «درخت بخشنده» را رد کرد و گفت: در حال جنگیدن برای حفظ کتاب‌فروشی «درخت بخشنده» هستم.

رخساره پارسا، مدیر کتاب‌‌فروشی «درخت ‌بخشنده» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)‌ با اشاره به دشواری اداره کتاب‌فروشی‌های محلی در وضعیت فعلی بازار نشر بیان کرد: شرایط بسیار دشواری است و به‌سختی در حال گذر از این وضعیت هستیم. 

وی افزود: فروش درخت بخشنده به روزی 100 هزار تومان رسیده و ادامه راه با این شرایط غیر‌ممکن به نظر می‌رسد.

پارسا درباره اینکه تصمیمی برای تعطیلی کتاب‌فروشی دارد یا خیر؟ توضیح داد: هنوز برای تعطیلی کتاب‌فروشی تصمیم نگرفته‌ام. باید بگویم؛ در حال جنگیدن برای حفظ کتاب‌فروشی «درخت بخشنده» هستم؛ البته حمایت دوستان و اهل قلم برای ادامه فعالیت این کتاب‌فروشی محلی، بسیار موثر است.

این کتاب‌فروش گفت: معتقدم کتاب، همچنان برای مردم اولویت نیست. قیمت‌ بسیاری از کتاب‌های موجود در کتاب‌فروشی درخت ‌بخشنده در مقایسه با یکی‌‌دو‌سال قبل تغییر نکرده و بسیاری از آثار ارزشمند حوزه ادبیات ترجمه‌ای به بهای 10 هزار تومان و حتی 6000 تومان عرضه می‌شود و بهترین هدیه به حساب می‌آید اما هنوز مردم کتاب نمی‌خرند.    
   
مدیر کتاب‌‌فروشی «درخت ‌بخشنده» بیان کرد: برخی از اهالی محل، تازه بعد از انعکاس وضعیت کتاب‌فروشی در فضای مجازی از سوی چند تن از نویسندگان متوجه وجود «درخت بخشنده» در محل شدند!

وی ادامه داد: متاسفانه مردم تهران، فقط کتاب‌‌فروشی‌های بزرگ و به‌اصطلاح مشهور را می‌شناسند و به کتاب‌فروشی‌های محلی توجهی ندارند.
 
کتاب‌فروشی «درخت بخشنده» در میدان ونک، خیابان خدامی، خیابان آفتاب، مرکز خرید آفتاب،‌ واحد 7 واقع شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Saman ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    سلام و تشکر ویژه برای توجه به اهل فرهنگ که متاسفانه در هیاهوی بازار و تبلیغات فریبنده امروزی ازشون غفلت شده. تبلیغ کتاب و کتاب‌فروشی کمک بزرگی به جامعه می‌کنه. تبلیغ این کتابفروشی گمنام اگر سودی هم داشته باشه برای شهر و کشور داره نه برای فرد. و چه خوب میشد مدیران شهری و کشوری کمی سرشون را بلا میکردن و چشم‌اندازهای بلندمدت را هم میتونستن ببینن.
  • خاشعه ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    خدا کمکشون کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها