چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
هفته کتاب با نوآوری اهالی فرهنگ قوام گرفته است

سید‌عباس صالحی، همزمان با آغاز بیست‌و‌‌ششمین دوره هفته کتاب با صدور پیام ضمن گرامی‌داشت تقارن این هفته با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) تاکید کرد: هفته کتاب سنتی پسندیده است که با نوآوری اهالی فرهنگ و از همه مهم‌تر کتابدوستی ایرانیان، قوام گرفته و ربع‌قرن از حیات پربرکت آن می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب پیام صادر کرد:

به نام آفردگار قلم

معجزه آخرین پیامبر؛ رسول(ص)، کتابی است جاودانه و همیشگی که برای تمامی بشیریت نارل گشته و نخست کلام آن، امر به خواندن است و اینک مفتخریم که در ایام ولادت پیامبر مهربانی، آیین «بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب» را آغاز کنیم.

تقارت این دو مناسبت را گرامی‌ می‌داریم و برای ارج نهادن به منزلت کتاب و کتنابخوانی و بالندگی علم، فرهنگ و تمدن پرافتخارمان برگی دیگر از کارنامه درخشان هفته کتاب را ورق بزنیم.
 
هفته کتاب سنتی پسندیده است که با نوآوری اهالی فرهنگ و از همه مهم‌تر کتابدوستی ایرانیان، قوام گرفته و ربع‌قرن از حیات پربرکت آن می‌گذرد. این دوره از هفته کتاب نیز همزمان با مناسبتی تکرارناشدنی است. جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، که گذر 40 سال از یک واقعه و دوامش خود نشانی است از بلوغ و تکامل آن و کتاب، حافظه و گنجینه مکتوب تاریخ، تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی است.
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است که آئین هفته کتاب را بامحتواتر، شاداب‌تر و موثرتر از گذشته برپا نماید. حضور بیش از 60 سازمان، نهاد و صنف و انجمن فعال در حوزه کتاب و قلم در عرصه کتاب، با برنامه‌های متنوع، نشان از پویایی این رخداد دارد.
 
از سوی دیگر بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب را در هنگامه‌ای ورق می‌زنیم که سیاست‌های غیرانسانی آمریکا و تحریم‌های ناجوانمردانه، سختی‌هایی را برایم فراهم کرده است، اما ایرانیان آنچه را که بیش از همه در رنج‌ها ارج نهاده‌اند، دانایی و مطالعه بوده است چراکه انس و همنشینی با کتاب مرهم جان است. با پشتوانه فرهنگ و اندیشه و با دیپلماسی فرهنگی از مسیر کتاب می‌توان با ملت‌ها گفت‌وگو کرد.»
 
سیدعباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها