جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
فراخوان مقاله همایش ملی «دین و نظریه فرهنگی»

همایش «دین و نظریه فرهنگی» که از سوی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، اعلام فراخوان مقاله داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، نخستین همایش از سلسله همایش‌های دین و سیاستگذاری فرهنگی تحت عنوان «دین و نظریه فرهنگی» از سوی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری دیگر مراکز، موسسات و نهادهای حوزوی و دانشگاهی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

دبیرخانه اجرایی این همایش از استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای ارسال مقالات به این همایش دعوت کرده است. مقالات برتر همایش در فصلنامه عملی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی به چاپ خواهد رسید.
این همایش در ۶ محور «فلسفه فرهنگ»، «نظریه فرهنگی دینی»، «انقلاب اسلامی و نظریه فرهنگی»، «بازخوانی نظریات فرهنگی»، «نظریه‎های فرهنگی و موضوعات و مسائل فرهنگی» و «نظریه فرهنگی و سایر حوزه‎ها» در مهرماه ۱۳۹۴ در شهر قم و در سالن همایش بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار می‌شود.


 
بر اساس این گزارش، سیزده مرکز و نهاد حوزوی و دانشگاهی در برگزاری نخستین همایش از سلسله همایش‌های دین و سیاستگذاری فرهنگی مشارکت و همکاری می‌کنند که عبارتند از حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم، مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشکده علوم انسانی دانشگاه اصفهان و مؤسسه علمی فرهنگی اندیشه عصر گذار.

 شورای تخصصی حوزوی بیش از ۱۵ پیش نشست با حضور اساتید و نخبگان حوزه سیاستگذاری فرهنگی طراحی کرده که با همکاری مراکز و نهادها مشارکت کننده برگزار خواهد گردید. زمان برگزاری این پیش نشست ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

علاقه مندان برای اطلاع دقیق از محورهای موضوعی همایش و همچنین ضوابط ارائه مقالات می توانند بروشور معرفی همایش را از اینجا دریافت کنند یا به صفحه اختصاصی این همایش در پایگاه اینترنتی شورای تخصصی حوزوی به آدرس: SHHO.IR  مراجعه کنند.

مهلت ارسال مقالات
ارسال چکیـده مقالات: حداکثر تا تاریخ ۲۰اردیبهشت 1394
ارسال اصـل مقــالات: حداکثر تا تاریخ 20 مرداد 1394
***
وب سایـت همـایش: www.shho.ir
پسـت الکترونیـــک: nazariehfarhangi@sccr.ir
ارسال مقالات این همایش صرفاً از طریق پسـت الکترونیـــک امکان‌پذیر است.
***
دبیرخانه همایش: قم، چهار راه شهدا، ابتدای خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی (ارم)، روبروی کوچه ۲۰،‌ ساختمان داروخانه نصر، طبقه­ دوم. کدپستی: ۱۴۴۳۹ ـ ۳۷۱۳۷
تلفــــن دبیـرخانه: ۳۷۸۳۷۰۶۹ ـ ۰۲۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها