چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
مختاباد: پي‌گير جايزه زهرايي در شوراي شهر خواهم بود

سيدعبدالحسين مختاباد، عضو شوراي شهر تهران، در مراسم تشييع پيكر محمد زهرايي، درباره شكل‌گيري و برگزاري جايزه‌اي با نام اين ناشر، تاکید کرد که حتما پي‌گير اين مساله در شوراي شهر خواهد بود.-

مختاباد، با ابراز تاسف از درگذشت محمد زهرايي، در حاشیه مراسم تشییع پیکر این ناشر تازه درگذشته به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: آقای زهرایی و آثارشان را از دوران دانشجويايي مي‌شناختم. ایشان به عنوان ناشر معيار در زمينه ادبيات، فلسفه و ديگر حوزه‌ها بودند. اما من به طور نزديك ايشان را پس از بازگشت به ايران و از طريق برادرم شناختم. 

وي با اشاره به نشست‌هايي كه به واسطه پروژه‌اي فرهنگي در تهران، با زهرايي داشته، ادامه داد: ما از ايشان خواستيم تا بخش كتابخانه اين پروژه را مديريت كنند و براي اين مساله در حال گفت‌وگو بوديم.

عضو شوراي شهر تهران، با بيان اين‌كه شخصيت زهرايي را مي‌تواند در شعري از حافظ توصيف كند، گفت: «هركه بي‌هنر افتد، نظر به عيب كند»ايشان آن‌قدر مملو از هنر بود كه هيچ‌چيز را عيب نمي‌ديد و هر مشكلي را سكويي براي پيشرفت مي‌ديد و هميشه مي‌گفت «ما محكوم به پيشرفت هستيم.» زهرايي معتقد بود  هر حادثه و مشكلي در اطراف ما، بايد پايه‌اي براي رسيدن به مرحله بهتر باشد.

مختاباد با اشاره به سخنان ارايه شده در مراسم از طرف احمد مسجدجامعي و علي ميرزايي، مبني بر شكل‌گيري جايزه‌اي با نام زهرايي، گفت: حتما پيگير اين مطلب در شوراي شهر هستم تا با هدايت و حمايت اين كار، آن را به سمت آن‌هايي كه كارهاي درست در زمينه فعاليت‌هاي فرهنگي انجام مي‌دهند، هدايت كنيم. اميدوارم مسيري كه زهرايي باز كرده بي‌رهرو نماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط