سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
برنده جایزه رمان علمی تخیلی رنگین‌پوستان مشخص شد

محمود السید، نویسنده انگلیسی مصری برای رمان «آنچه کارکنان کشتی می‌خواهند»، برنده جایزه فیوچر ورلدز برای نویسندگان رنگین‌پوست ژانر فانتزی و علمی تخیلی در سال 2023 شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت جایزه، علی مهدی به خاطر رمان «نور نیمه شب» به عنوان نفر دوم این رقابت ادبی معرفی شد.

السید 4000 پوند برنده شد. «آنچه کارکنان کشتی می‌خواهند» در کشتی شهری با نام سفینه، 200 سال پیش از سفر آن برای ایجاد خانه جدیدی برای بشریت می‌گذرد. هنگامی که کشتی به طور غیرمنتظره‌ای سقوط می‌کند، کارکنان کشتی کشتی با بزرگترین آزمایش خود روبه‌رو می‌شوند.

علی مهدی به عنوان نفر دوم، برنده جایزه 2000 پوندی شد. «نور نیمه‌شب» در آینده‌ای نزدیک در لندنی دیستوپیایی اتفاق می‌افتد. نور، قهرمان داستان، برای کالج حرفه‌ای ثبت‌نام می‌کند، از خانواده اش جدا شده و در محیط‌های آموزشی غیرانسانی قرار می‌گیرد. نور باید سعی کند واقعیت مجازی را از رویاها و از واقعیت تشخیص دهد و به یاد بیاورد که واقعا کیست.
 
برنده و نفر دوم این رقابت از میان فهرست هشت نفره‌، توسط داوران آلیت دی بودار، اسمی جیکیمی پیرسون، نیکیتا گیل و سما اسلم انتخاب شدند.

شش نفر دیگری که در فهرست نهایی نامزدهای جایزه قرار داشتند و نامشان در ادامه می‌آید، هر یک 800 پوند دریافت خواهند کرد:
 اما ژوزفین باج برای «سپیده‌دم در باغ گیاه‌شناسی»
آن الیکانو شیلدز برای «کماندار و اوراکل»
آریان ماکی برای «طعم یک سیاره»  
مارولس مایکل آنسون برای «تولد خورشید»
ملانی رینارد برای «نفس سکوت»
کالاه سینگلتون برای «ویستریا چاملی»

جایزه فیوچر ورلدز ویژه نویسندگان رنگین پوست ژانر فانتزی و علمی تخیلی با هدف یافتن استعدادهای جدید نویسندگی بریتانیا در این ژانر است. همه نویسندگان فهرست نامزدهای نهایی، نفر دوم و برنده، از یکی از شرکای انتشاراتی جایزه، راهنمایی و مشاوره دریافت خواهند کرد.
 
رقابت فیوچر ورلدز در سال 2020 از سوی نویسنده پرفروش علمی تخیلی، بن آرونویتچ راه‌اندازی شد. مدیریت این جایزه را سازمان غیرانتفاعی فیوچر ورلدز بر عهده دارد و آجوا آندو، بازیگر رنگین‌پوست از این رقابت ادبی، حمایت مالی می‌کند.

ام اچ ایینده، نویسنده ژانر علمی تخیلی ساکن لندن در سال 2022 برای «سایه‌ای در زنجیر» برنده جایزه فیوچر ورلدز شد. همچنین در سال 2021 اسمی جیکیمی پیرسون برای «قانون لحظه‌ها» برنده این جایزه شد. پیرسون از آن زمان با انتشارات گولنز قرارداد انتشاری امضا کرده است و اولین رمان او در سال 2024 منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها