چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
راه‌اندازی جایزه «مارتا میلز» برای نویسندگان نوقلم

کتابفروشی لاندن ریویو، جایزه‌ای جدید برای نویسندگان نوقلم راه‌اندازی کرده و به آنان این فرصت را می‌دهد که آثارشان را منتشر کنند. این جایزه با هدف یافتن نوشته‌های «سرزنده، متفاوت و اصیل» توسط 11 تا 14 ساله‌ها و به یاد مارتا میلز، نویسنده نوجوان که در سال 20212 در 13 سالگی درگذشت، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، جایزه نویسندگان نوقلم مارتا میلز به یاد دختر مروپ میلز، سردبیر مجله گاردین شنبه‌ها و پل لیتی، سردبیر لندن ریویو آو بوکز راه‌اندازی شده است. مارتا در سال 2021 درگذشت. به گفته پدر و مادرش، «کنجکاوی و تخیل فوق‌العاده» مارتا الهام‌بخش این جایزه بوده است.

آنها گفتند: «مارتا در همه سالگردهای تولدش و همه کریسمس‌ها، هدایایی یکسان می‌خواست: یک دفترچه یادداشت و یک حباب برفی. وقتی در 13 سالگی درگذشت، نویسنده‌ای مشتاق با ده‌ها کره برفی و انبوهی از دفترچه‌های یادداشت، پر از ایده‌های کتاب بود.»

نویسندگان ساکن بریتانیا در گروه سنی 11 تا 14 سال، امکان حضور در این رقابت را دارند و می‌توانند یک نوشته حداکثر 500 کلمه‌ای ارسال کنند. این نوشته می‌تواند هر چیزی باشد: تکلیف مدرسه، دفترچه خاطرات یا نوشته‌ای کاملا تخیلی. موضوع سال 2023 «غریبه» است و نویسندگان کوچک می‌توانند این ایده را به هر سمت و سویی که دوست دارند، پیش ببرند. داوران به دنبال «اثری هستند که نویسندگان کودک و نوجوان بیشتر به آن افتخار کرده یا در مورد آن هیجان‌زده هستند.»

سه برنده نخستین دوره جایزه، 17 ژوئن اعلام می‌شوند و به هر یک از برندگان 200 پوند به همراه یک مجموعه کتاب و یک هدیه ویژه اهدا می‌شود. مجموعه‌ای از آثار، از جمله آثار سه برنده، در جزوه‌ای در کتاب‌فروشی لندن ریویو، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. آثار ارسالی باید تا 22 ماه می از طریق ایمیل youngwriters@lrb.co.uk یا از طریق پست به کتابفروشی لاندن ریویو فرستاده شود.
پدر و مادر مارتا گفتند: «مارتا عاشق خواندن و نوشتن بود و از نویسندگان مورد علاقه‌اش- کاترین راندل، مالوری بلکمن، فیلیپ پولمن و دیگران» الهام می‌گرفت. ما نتوانستیم شاهد رشد او به عنوان یک خواننده و نویسنده باشیم، اما امیدواریم جایزه مارتا میلز، الهام‌بخش دیگر نویسندگان نوقلم باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها