شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
صادرات 2 میلیون جلد کتاب از استان قم

قم- رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از صادرات دو میلیون جلد کتاب از استان قم خبر داد.

روح‌الله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به صدور مجوز کتاب در یکسال گذشته، گفت: در یکسال گذشته برای بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب مجوز صادر شده است. از این میان بیش از شش هزار عنوان چاپ اولی و بقی چاپ مجدد بوده است.
 
رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به موضوع صادرات کتاب پرداخت و گفت: با توجه به اینکه قم قطب چاپ و نشر کشور است، صادرات کتاب در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و در یک‌سال گذشته حدود دو میلیون جلد صادرات کتاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی داشته‌ایم.
 
کریمی تصریح کرد: ۷۰ درصد کتاب‌های صادر شده از قم در حوزه کتاب‌های دینی است که مشتریان خاص خود را در کشورهای جهان اسلام دارد.
 
اهدای 25 هزار جلد کتاب در یک سال گذشته

این مسئول درباره اهدای کتاب این اداره، یادآور شد: علاوه بر توزیع کتاب در مناسبت‌های خاص مذهبی نظیر ایام محرم، فاطمیه و نیمه‌شعبان، در یکسال گذشته بیش از ۲۵ هزار جلد کتاب به مساجد، مدارس، هیئات مذهبی، گروه‌های مردمی، مؤسسات فرهنگی و مدارس علمیه اهدا شده است.
 
وی اضافه کرد: سلایق مختلف جامعه در اهدای کتاب در نظر گرفته می‌شود و بیشتر کتاب‌های اهدایی با موضوعات عمومی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس هستند.
 
کریمی در ادامه به مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در تولید ۶۰ کتاب با موضوع شهدا اشاره کرد و گفت: در اولین سالی که موضوع دومین کنگره ملی شهدا قم مطرح شد، به همت ناشران دفاع مقدس استان ۶۰ کتاب تولید شد که اداره‌کل نیز با تأمین کاغذ و خرید کتاب از ناشران حمایت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها