دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کاهش 30 درصدی قیمت کاغذ در بازار

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهتمام دولت برای تأمین کاغذ وارداتی حوزه نشر، از تغییر گروه کالایی کاغذ وارداتی و خمیر کاغذ از دو به یک به عنوان عوامل کاهش بهای کاغذ در بازار نام برد.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با بیان اینکه دولت برای اینکه کاغذ مسئله اصلی ناشران نباشد و هزینه منطقی‌ای در فرایند تولید داشته باشد، اهتمام دارد، عنوان کرد: در این زمینه اقداماتی مثل تغییر گروه کالایی کاغذ وارداتی و خمیر کاغذ از دو به یک به معنای این است که کاغذ و خمیر کاغذ از ارز نیمایی 28 هزار و 500 تومانی برخوردار می‌شوند.
 
وی افزود: این دو کالا، برای تأمین ارز نیمایی در بانک مرکزی اولویت تخصیص و تأمین ارز خواهند داشت.
 
احمدوند با بیان اینکه این موضوع حدود 30 درصد قیمت کاغذ وارداتی را کاهش خواهد داد، ادامه داد: کاهش قیمت کاغذ وارداتی اتفاق مبارکی برای ناشران و بازار است، بعد از انتشار این دو خبر ازسوی دولت، طلیعه و آثار آن را شاهد بودیم به‌طوری که بهای کاغذ روند کاهشی دارد.
 
وی تاکید کرد: اگر مجموعه‌های اقتصادی وابسته به حوزه نشر، مثل تعاونی‌ها برای ورود کاغذ و ثبت سفارش اهتمام کنند، در آینده شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها