شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
نمایشگاه کتاب 1402 بسیار پربار بود

مدیر انتشارات درنالار ارومیه گفت: خوشبختانه نمایشگاه کتاب امسال بسیار پربار و استقبال اهل کتاب دوست بسیار عالی بود.

رضا تقی‌زاده ابهری،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: خوشبختانه نمایشگاه کتاب1402 بسیار پربار و استقبال اهل کتاب دوست بسیار عالی بود.

وی افزود: مصادف شدن ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 1402 با سه روز تعطیلی باعث شد که بازدیدکنندگان زیادی داشته باشیم و به عبارتی دیگر تعداد حاضرین بیش از حد انتظار بود و براساس سال‌های قبلی و با توجه به تجربیات قبلی از هر کتاب تعداد محدودی آورده بودم که در روز اول و دوم همه کتاب‌ها به فروش رفتند و استقبال خیلی خوبی داشتیم.

مدیر انتشارات درنالار ارومیه افزود: همچنین امسال امکانات نمایشگاه رضایت بخش است، البته انتظار داریم بهتر از این هم باشد، و این طبیعی است در هرکاری که انجام می‌شود چند تا نکته ضعف هم وجود داشته باشد.

وی گفت: نقل و انتقال افراد از ایستگاه مترو تا سالن نمایشگاه نیز چندان رضایت بخش نیست. و افرادی که از استان‌های دور در نمایشگاه شرکت می‌کنند  مشکلات و هزینه‌های عدیده‌ای را متحمل می‌شوند، که امیدواریم مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

تقی‌زاده افزود: حضور در چنین نمایشگاه‌هایی هم برای بازدیدکنندگان و هم برای غرفه داران بسیار ارزشمند است و وقتی افرادی مثل من از استان‌های دور و نزدیک در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، ضمن آشنایی با ناشران مختلف از استان‌های گوناگون، با تازه‌های کتاب، نشر، چاپ، بازاریابی، و.... آشنا شده و تبادل اطلاعات در جهت ارتقا کیفیت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی و اطلاعات عمومی انجام می‌گیرد.

تقی‌زاده گفت: انتظار داریم در مراکز استان‌ها هم چنین نمایشگاه‌هایی( در حد توان استانی ) برگزار شود و توجه به ترویج کتاب‌خوانی از طرف مسئولین ذیربط بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا به امید در جامعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و علی الخصوص جوانان جامعه اوقات ذی‌قیمت خود را به جای هدر دادن در دنیای مجازی مخرب از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جهت ارتقا دانش خود بهره‌مند شوند.

مدیر انتشارات درنالار ارومیه گفت: انتشارات درنالار  به عنوان یکی از ناشران موفق در زمینه نشر کتب با 75 عنوان اثر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1402حاضر می‌شود.

وی افزود:  8 عنوان کتاب نیز در نمایشگاه معرفی خواهند شد و 6 عنوان دیگر نیز چاپ شدند ولی فعلا مجوز پخش نگرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها