جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
مجموعه ۱۲جلدی کمیک آشپزی زیر نظر سامان گلریز اثر جذابی برای مادران و کودکان است

بهروز واثقی، مدیر ویراستاری ادبی انتشارات مهر کودکانه پرستو گفت: این انتشارات با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه امسال حضور دارد. یکی از این کتاب‌ها مجموعه ۱۲جلدی کمیک آشپزی است. هر کتاب از این مجموعه به غذاهای سنتی و اصیل یک شهر و استان اختصاص دارد و توسط سامان گلریز جمع‌آوری شده است.

بهروز واثقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره انتشار مجموعه ترجمه‌شده سایت blinkist گفت: این سایت شامل خلاصه‌ای از پرفروش‌ترین آثار روز دنیاست. blinkist در آلمان مستقر است؛ کار آنها تعامل بین ناشر و نویسنده است. موضوع این کتاب‌ها بسیار متنوع است از جمله اقتصاد، فرزندپروری، فلسفه، نجوم و... . blinkist زیرمجموعه سازمان ملل است. شعار این مجموعه «کسب آگاهی در ۱۵ دقیقه» است.
 
مدیر ویراستاری ادبی مجموعه blinkist افزود: در انتشارات پرستو نوآوری‌ای به کار بردیم؛ به این صورت که پنج کتاب با موضوع مرتبط را کنار هم قرار دادیم و در یک جلد منتشر کردیم. نکته مهم بعدی این است که این مجموعه بومی‌سازی شده و مناسب برای عموم است. نحوه نگارش این کتاب‌ها به گونه‌ای است که نثر یکدست و ساده‌ای دارد و برای کودکان بالای ۱۰ سال مناسب خواندن است.
 
واثقی ادامه داد: در رویکرد اول به سراغ خانواده‌ها و موضوع‌های مرتبط با خانواده رفتیم؛ موضوعاتی از جمله فرزندپروری، یادگیری و پیشرفت و تحول. این پروژه زیرنظر کاظم قلم‌چی است. انتشار کل مجموعه blinkist در ایران هم ایده کاظم قلم‌چی بود. اسم مجموعه را «پنج نگاه» گذاشتیم؛ چرا که هر کتاب یک موضوع را از پنج نگاه متفاوت بررسی کرده است. در پشت جلد هر کتاب هم دست‌نویس قلم‌چی و نظر او درباره کتاب نوشته شده است.
 
وی به بازنویسی مجدد ترجمه‌ها اشاره کرد: تمام این پروژه با نظارت خودم انجام شده و در انتها تمام ترجمه‌ها را بازنویسی کرده‌ام؛ چون می‌خواستیم به یک نثر واحد در همه کتاب‌ها برسیم.
 
مدیر ویراستاری ادبی انتشارات مهر کودکانه پرستو درباره کتاب‌های چاپ‌اولی این انتشارات در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ نیز خبر داد. وی گفت: این انتشارات با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه امسال حضور دارد. یکی از این کتاب‌ها مجموعه ۱۲جلدی کمیک آشپزی است. هر کتاب از این مجموعه به غذاهای سنتی و اصیل یک شهر و استان اختصاص دارد. این مجموعه توسط سامان گلریز جمع‌آوری شده است. مراسم رونمایی و جشن امضای این آثار نیز جمعه (۲۹ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در غرفه مهر کودکانه پرستو شماره ۸۲ برگزار می‌شود.
 
واثقی پرفروش‌های این انتشارات را نیز نام برد که عبارت‌اند از: مجموعه «مامک» که درباره آموزش مهارت‌های پایه‌ای برای کودکان ۳ تا ۵ سال است. در این مجموعه مادر اولین معلم کودک است و از طریق بازی و سرگرمی مهارت‌های پایه از جمله شمارش اعداد، رنگ‌ها و غیره را آموزش می‌گیرد. این مجموعه علاوه‌بر کتاب، سی‌دی آموزشی نیز همراه خود دارد که مادر می‌تواند به صورت دوره‌ای از کودک خود آزمون بگیرد. کتاب «سارا و شب پرستاره» هم در قالب شعر و داستان به آموزش سبک‌های نقاشی می‌پردازد و جزو پرفروش‌های ماست و همچنین کتاب «چشم، کاغذ، قیچی» نوشته پرستو قلم‌چی.

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها