دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
عضویت 14 هزار کودک و نوجوان در کانون‌های مساجد زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان از عضویت 14 هزار کودک و نوجوان در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: 73 درصد این افراد برادران هستند.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 382 باب کانون مساجد در استان زنجان فعال است که 14 هزار کودک و نوجوان در آن عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان روستایی تلاش شده کانون مساجد روستایی نیز راه‌اندازی شود، اضافه کرد: از کل کانون‌های مساجد فعال در استان زنجان بیش از 150 باب در روستاها فعال است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی کانون مساجد برای غنی‌سازی اوقات فراغت بیان کرد: به منظور برقراری عدالت فرهنگی، برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت کانون‌های مساجد در تمام مناطق استان اجرا می‌شود.

اسلامی افزود: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد هر ساله با عنوان «آسمانی‌ها» در سطح مناطق شهری و روستایی با حضور جوانان و نوجوانان برگزار و در جریان این طرح، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و برنامه‌های مناسبت‌های دینی به‌ منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های کتابخوانی در قالب طرح به وقت کتاب و همچنین ارائه آموزش‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: در بخش صنایع دستی هنرهایی همچون حصیر بافی، قلاب بافی، شمع سازی و در بخش هنرهای تجسمی، نقاشی کودکان و طراحی به اعضا آموزش داده می‌شود.

وی به تقویت کتابخانه‌های کانون‌های مساجد برای بهره‌مندی اعضا نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته طرح پایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد به منظور به روز کردن منابع کتابخانه‌‎ای انجام شد.

اسلامی ادامه داد: سامانه بچه‌های مسجد نیز با هدف ثبت فعالیت‌ها و رویدادهای مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد راه‌اندازی شده و بستر مناسبی برای پویای و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان کانونی را فراهم ساخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها