سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
زنجانی‌ها 566 هزار کتاب از کتابخانه‌های عمومی امانت گرفتند

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد منابع کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تا پایان سال قبل یک میلیون و 534 هزار نسخه بود، گفت: در همین بازه زمانی 566 هزار و 744 نسخه کتاب به امانت داده شد.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: استان زنجان دارای 100 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که در نقاط مختلف استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد منابع کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تا پایان سال قبل یک میلیون و 534 هزار نسخه بود، گفت: در همین بازه زمانی 566 هزار و 744 نسخه کتاب به امانت داده شد.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به افت اعضای کتابخانه‌های عمومی در ایام کرونا افزود: البته در سال گذشته وضعیت خوبی در این زمینه داشتیم و تعداد اعضا 63 هزار و 78 نفر بود.

رحمانی‌زاده با اشاره به سیاست جدید نهاد، کتابخانه‌های عمومی علاوه بر بحث امانت کتاب و مطالعه اقدامات دیگری هم انجام می‌دهند، افزود: امروزه تعداد خدمات کتابخانه‌های عمومی با احتساب برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب به 40 مورد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک باشگاه اجتماعی فرهنگی این ظرفیت را دارد که به مسائل آموزشی و فرهنگی ورود پیدا کند، اضافه کرد: در کتابخانه‌های عمومی با وجود برگزاری برنامه ها و کارگاه‌های متعدد آموزشی، همچنان جای کار فرهنگی زیادی وجود دارد.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: بحث ما کارکردهای اجتماعی بوده و رویکرد کتابخانه‌های عمومی به گونه‌ای است که به عنوان دستگاهی پویا و اثرگذار در جامعه شناخته شود و نقش اجتماعی پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه فعالیت کتابخانه‌ها تغییر کرده است به گونه‌ای که کتابخانه ها به پایگاه فرهنگی تبدیل شدند و دیگر وظیفه کتابداران در این مکان فرهنگی امانت دادن کتاب و پس از گرفتن آن از مراجعه کنندگان نیست، اضافه کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی مثل نشست‌های کتاب‌خوان، قصه گویی، کلاس‌های نقاشی و… در کتابخانه‌های برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها