یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
خرید 5500 نسخه کتاب جدید برای کتابخانه‌های زنجان

کارشناس تأمین منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به منظور توسعه منابع کتابخانه‌های استان زنجان 5 هزار و 500 جلد کتاب جدید خریداری و به کتابخانه‌ها تزریق شد.

فائزه نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است که 36 باب از اینها روستایی است.

وی با بیان اینکه 82 باب کتابخانه زیرنظر اداره کل فعالیت دارد و مابقی مشارکتی است، افزود: تبدیل کتابخانه‌های عمومی به باشگاه اجتماعی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان‌ها است.

کارشناس تأمین منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این اداره کل افزایش منابع کتابخانه‌های عمومی است، اضافه کرد: در همین راستا اقدامات لازم از سوی استان در این باره انجام می‌شود که منابع به روز و مطابق با درخواست اعضا تهیه شود.

نجفی با اشاره به اینکه اخیرا 5 هزار و 500 جلد کتاب در موضوعات مختلف خریداری شد، اضافه کرد: در خریدهای استانی، نیازهای اعضای کتابخانه‌های عمومی و نظر کتابداران ملاک عمل قرار گرفت.

کارشناس تأمین منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه هریک از کتابخانه‌های فعال در سطح شهر و روستا بنا به مخاطبین و اعضایی که دارند دارای نیازهای متفاوتی هستند، افزود: بر همین اساس لازم است که علاوه بر خرید متمرکز نسبت به خرید جداگانه برای رفع نیازهای کتابخانه‌ها اقدام شود.

نجفی با اشاره به اینکه در اغلب کتابخانه‌های عمومی استان بخش نشریات نیز به صورت جداگانه فعال است، اضافه کرد: سال قبل یک میلیارد و 230 میلیون ریال برای خرید روزنامه‌های سراسری و محلی برای کتابخانه‌های عمومی اقدام شد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بیش از یک میلیون و 500 هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان موجود است که برخی از کتاب‌ها دارای نسخه الکترونیک هم هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها