دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
باشگاه کتابخوانان حرفه‌ای تشکیل شد

مدیرعامل کانون و موسسسه فرهنگی هنری شهید روحی از تشکیل باشگاه کتابخوانان حرفه‌ای در سطح کشور از سوی این مجموعه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی سال 1401 خبر داد.

علی‌اکبر روحی، مدیرعامل کانون و موسسه فرهنگی هنری شهید روحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه به مناسبت هفته کتاب که به‌صورت تخصصی در حوزه کتابخوانی فعالیت دارد، گفت: تشکیل باشگاه کتابخوانان حرفه‌ای در کشور با همراهی اهالی فرهنگ و هنر مساجد از مهم‌‎ترین اقدامات این مجموعه بوده است که تا به‌حال 35 هزار نفر در این باشگاه عضو شدند.
 
وی افزود: کانون و موسسه فرهنگی هنری شهید روحی در سال 1401 توانست با هم‌افزایی بین همه دستگاه‌های فرهنگی هنری استان نزدیک به 20 مسابقه فرهنگی و کتابخوانی و برنامه‌هایی از این جنس را با هدف ترویج و توسعه امر کتابخوانی انجام دهد.
 
روحی از آغاز ساخت نرم‌افزار سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.m-ketab.ir در این هفته هم خبر داد و گفت: برگزاری مراسم قرعه‌کشی چندین مسابقه کتابخوانی ازجمله «پاوه سرخ»، «ساده مثل روح‌الله» و در امتداد عاشورا و آغاز مسابقه بزرگ کتابخوانی «تنها گریه کن» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود.
 
وی افزود: خوانش کتاب «کابوس سالمندی» با حضور نویسنده اثر حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی از قم حضوری و مجازی و خوانش کتاب «پاوه سرخ» با حضور جناب آقای دکتر سعید قاسمی، حضوری و مجازی از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.
 
روحی گفت: کانون و موسسه فرهنگی هنری و موسسه شهید ابراهیم روحی در جمع ۱۰۰ هیات و تشکل دینی برگزیده در نخستین دوره مهرواره هوای نو (بزرگترین رویداد انتخاب برترین تشکل‌های دینی کشور ) قرار گرفت.
 
مدیرعامل کانون و موسسه فرهنگی هنری شهید روحی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های امسال این مجموعه نیز گفت: تقدیر از مروجین کتابخوانی دستگاه‌های فرهنگی، طرح نوروز با کتاب 1401، سلسله مسابقات کتابخوانی، اجرای رویداد کتاب یار ( آموزش و  رشد مروجین کتابخوانی در مشهد‌) و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ازجمله این فعالیت‌ها بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها