شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
صدور حکم خرید کتاب به جای حبس مجرمان در شهرستان نقده

رئيس دادگاه عمومی بخش محمديار شهرستان نقده گفت: حکم جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش 32 میلیون و 610 هزار ریال برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده صادر شد.

افشين بنيادپور، رئيس دادگاه عمومي بخش محمديار شهرستان نقده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، درباره استفاده از مجازات‌های جايگزين حبس گفت: مجازات زندان همواره تاثیر مثبتی ندارد و می‌تواند در  گسترش اعمال مجرمانه محکومان بی‌تجربه و مبتدی نیز موثر واقع شود؛ بنابراین می‌توان با مجازات جايگزين حبس، از بروز این جرایم پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اثرات مثبت مادی و معنوی فراوانی دارد، گفت: بسیاری از مشكلات اخلاقی، اجتماعی، روانی و اقتصادی برای محکومین جرایم غیرعمد را می‌توان با صدور احکام فرهنگی جایگزین حبس حل كرد.

بنیاد‌پور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این باره نیز اظهار کرد: اعمال مجازات‌های جايگزين حبس از سياست‌های قضايی حاكميت است. اخيرا در دوران تعالی قوه قضاييه با جديت دنبال مي‌شود تا راه كوتاه و ميان‌بری برای اصلاح محكومان و مجرمان و بازگشت آن‌ها به جامعه باشد.

وی  ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره اهميت كتاب و كتابخوانی که می‌فرمايند: «برای یک فرد، توفیق عظیمی است که با کتاب، مأنوس و همواره در حال بهره گیری از آن یعنی آموختن چیزهای تازه باشد.»؛ به پیروی از ایشان تلاش می‌کنیم با تبدیل حبس به مجازات جایگزین، سهمی در انیس کردن مردم به کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

رئيس دادگاه عمومي بخش محمديار شهرستان نقده گفت: گسترش فرهنگ كتابخوانی بايد در خدمت پرورش تفكر و خرد آدمی قرار گيرد نه اينكه صرفا به دانش‌اندوزی و كسب اطلاعات عمومی منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها