چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
«100 خاطره از شهدای ماهنشان» در یک کتاب

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت: کتاب «۱۰۰ خاطره از شهدای ماهنشان» ماه آینده به چاپ می‌رسد.

مصطفی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های سپاه ماهنشان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تاکید کرد:‌ همانطور در بیانیه گام دوم انقلاب که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و نیز خط مشی ترسیم شده، به جامعه پردازی و تمدن سازی نیاز داریم و در رسیدن به این مرحله‌ها باید از تجارب گذشتگان استفاده کنیم و برای آیندگان تجاربی را به یادگار بگذاریم.

ملکی با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان 132 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: با توجه به نیازمندی نسل جدید در ارتباط با آگاهی از سبک زندگی شهدا تصمیم بر این شده است که خاطرات این شهدا کتاب شود.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان ملکی با بیان اینکه در این راستا ۱۰۰ خاطره از شهدای گرانقدر در قالب کتاب «۱۰۰ خاطره از شهدای ماهنشان» در حال تدوین و ویراستاری است، اضافه کرد: این کتاب توسط یکی از نویسندگان ماهر در حال تألیف است و در این باره از ظرفیت خانواده شهدا نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه کتاب و مستند «ماه‌نشانی‌ها» شهدای شهرستان ماهنشان که مرحله پیش تولید آن از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور به تولید نهایی می‌رسد، افزود: این کتاب با همکاری فرمانداری، سپاه ناحیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به چاپ و این آثار در اجلاسیه نهایی کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان در پاییز امسال رونمایی خواهد شد.

ملکی گفت: حوزه فرهنگی زیربنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و به طور قطع همکاری نهادهای متولی و موثر در بحث فرهنگی می‌تواند در تداوم راه شهدا و حفظ و تقویت دستاوردهای شهدا بسیار موثر واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها