سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
چاپ کتاب‌های «ایستاده میان چهار گل زرد» و «یک گل سرخ»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از چاپ کتاب‌های «ایستاده میان چهار گل زرد» و «یک گل سرخ» خبر داد و گفت: در مجموع این اداره کل 10 عنوان کتاب برای کنگره شهدا تألیف خواهد کرد.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به نزدیک‌شدن به موعد برگزاری کنگره 3535 شهید زنجانی اقدامات متعددی توسط کانون پرورش فکری زنجان انجام شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات این اداره کل چاپ کتاب موضوعی شهداست، افزود: در این راستا مسؤولیت چاپ 10 عنوان کتاب موضوعی کودک به کانون پرورش فکری استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تألیف کتاب‌های کودک با همکاری نویسندگان استانی که با کانون پرورش فکری هم همکاری دارند انجام می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است.

نوری از آماده‌سازی دو کتاب «ایستاده میان چهار گل زرد» و «یک گل سرخ» خبر داد و افزود: این دو کتاب در مراحل پایانی چاپ قرار دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تصریح کرد: همچنین کتاب « من بلال آقاجان هستم» نیز توسط یکی از نویسندگان به نام حسین قربانزاده بازنویسی شده و به چاپ خواهد رسید.

وی درباره انتشار کتاب‌های صوتی ویژه دفاع مقدس نیز گفت: با توجه به اقبال مردم از کتاب‌های صوتی چند عنوان کتاب به‌صورت صوتی بازخوانی خواهد شد.

نوری افزود: آماده‌سازی و تصویرگری 9 جلد کتاب و جلد چهارم قصه‌های بومی و محلی نیز از دیگر فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان به مناسبت کنگره شهدا بوده است که تقریبا 90درصد از این کار انجام شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه اعضای کمیته کودک و نوجوان شامل بنیاد شهید، اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان فرهنگی هنری شهرداری زنجان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هستند، افزود: در طی یک سال گذشته اقداماتی از قبیل برگزاری مسابقات فرهنگی نظیر کتابخوانی و قصه‌نویسی در حوزه شهدا، مراسم عطرافشانی مزار شهدا و اجرای سرود، نمونه‌ای از برنامه‌های انجام‌شده با همکاری این ارگان‌هاست.

وی همچنین از برگزاری جلسه مشترک با کمیته امور بانوان کنگره شهدا نیز خبر داد و گفت: برنامه مشترک در این بخش ارسال آثار 3‌دقیقه‌ای قصه‌گویی به کمیته کودک و نوجوان بوده است که در نهایت به آثار برتر هدایایی داده خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها