چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کتاب صوتی «نماز کله‌گنجشکی» هم تولید شد

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از تولید کتاب «نماز کله‌گنجشکی ۱ و ۲» خبر داد و گفت: این کتاب با زبان کودکانه به توضیح احکام و آداب نماز می‌پردازد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: ظرفیت‌های مغفول در حوزه نماز باید مورد توجه قرار بگیرد که در این راستا استفاده از فن‌آوری‌های روز در واقع آسیب‌های جدید در جامعه را کاهش می‌دهد و از این فرصت نباید غافل بود.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز در دستورات الهی و قرآن کریم جایگاه والایی دارد، آن‌گونه که پذیرش و قبول دیگر اعمال ما نیز به پذیرش نماز بستگی دارد، افزود: بنابراین آموزش نماز و احکام شرعی را باید به کودکان و نوجوانان بیاموزیم تا اخلاق و رفتار آنان با روح نماز مطابقت داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له برای استفاده و بهره‌مندی از فضای مجازی گفت: در این زمینه باید با زبان هنر و تلاش و دقت محتوای برنامه‌ها تولید و در پیام‌رسان‌های مختلف به فراخور مخاطب نشر و توزیع شود.

 وی تصریح کرد: در همین راستا ایجاد فضای دینی مناسب به ‌منظور استفاده از زبان هنر در القای مفاهیم دینی به‌ویژه نماز با تشکیل یک مرکز تخصصی در حال تولید کتاب‌های صوتی مفید و موثر خواهد بود که در اولین گام کتاب « نماز کله‌گنجشکی ۱ و ۲» که با زبان کودکانه به توضیح احکام و آداب نماز می‌پردازد به کتاب صوتی و تصویری تبدیل می‌شود.

یوسفی گفت: در این اثر سعی شده است با زبان هنر و آهنگسازی و تصویر سازی مفاهیم و احکام نماز به زبان کودکانه و شیرین به کودکان منتقل شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت صا و سیما در ایجاد این اثر صوتی بیان کرد: گروه نمایشی در بخش رادیویی، شخصیت‌های این کتاب را به شکل صوتی اجرا می‎‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای بیان شعرها نیز آهنگسازی انجام شده است، اضافه کرد: این کتاب برای رده سنی کودکان ۵ تا ۹ سال است که به یکی از کتاب‌های فاخر در حوزه محصولات فرهنگی و مذهبی تبدیل خواهد شد.

یوسفی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵ قطعه از داستان‌های کتاب آماده و تدوین شده است، افزود: امیدواریم با تألیف این کتاب به شیوه نوین، اقامه درست نماز را به کودکان آموزش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها