چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
فعالیت در باشگاه کتابخوانی من را مسئولیت‌پذیرتر کرده است

برگزیده پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از شهرستان بهبهان، گفت: فعالیت در باشگاه کتابخوانی تاثیر زیادی در زندگی من داشته است و خودم احساس می‌کنم که نسبت به گذشته مسئولیت‌پذیرتر شده‌ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان مردادماه با معرفی برگزیدگان به صورت مجازی به کار خود پایان داد. در بین برگزیدگان، استان خوزستان توانست در دو بخش «کتابفروشی فعال» و «فیلم» حائز رتبه شود. در بخش فیلم «زهرا زراعت‌پیشه» از باشگاه کتابخوانی «تیتمک‌های بهبهان» توانست مقام برگزیده را کسب کند.

این برگزیده جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا ابتدا در مورد نحوه آشنایی خود با باشگاه «تیتمک‌های بهبهان» بیان کرد: از طریق یکی از همکلاسی‌هایم به‌ نام «دلارام مظفر» به باشگاه «تیتمک‌های بهبهان» معرفی و عضو باشگاه کتاب‌خوانی شدم و در این مدت یکسال که عضو باشگاه هستم، توانستم با دوستان کتابخوان بیشتری آشنا شوم و همچنین به سبب این عضویت در باشگاه‌ کتابخوانی، کتاب‌های بسیار‌ خوبی به من معرفی شد و توانستم برخی از این کتاب‌ها را از دوستان امانت گرفته و یا خریداری و سپس مطالعه کنم.

زراعت پیشه با بیان اینکه از خردسالی پدر و مادرش کتاب‌های شعر زیادی برای او می‌خواندند، تصریح کرد: در دوره پیش‌دبستانی که خواندن را یاد گرفتم، خواندن داستان را شروع کردم. بیشتر علاقه‌مندی من به داستان‌های قدیمی، تخیلی و قصه‌های قرآنی است.

وی خواندن داستان‌های «ماکاموشی» را از دیگر علاقه‌مندی‌های خودش عنوان کرد و افزود: خیلی علاقه‌مند به خواندن کتاب‌های ماکاموشی از «جرونیمو استیلتن» هستم و تاکنون 16 جلد از کتاب‌های این نویسنده را مطالعه کرده‌ام.
 

این برگزیده جام باشگاه‌های کتابخوانی از خوزستان درخصوص ویژگی‌های فیلم برگزیده خود در پنجمین دوره این جام، چنین توضیح داد: کتاب 12 قصه تصویری از «سیاست‌نامه» به نویسندگی خواجه نظام‌الملک طوسی به باز آفرینی «مژگان شیخی» و تصویرگری «فرهاد جمشیدی» از انتشارات بنفشه را به بچه‌ها معرفی کردم. داستان‌های کتاب بسیار شیرین و نثر آن، ساده و پندآموز بود. در این فیلم  به بچه‌ها  کتابخانه را نشان دادم و از آنها خواستم که عکس کتاب‌هایشان را برای من ارسال کنند تا کتاب‌ها را به یکدیگر معرفی کنیم.

عضو باشگاه کتابخوانی «تیتمک‌های بهبهان» ادامه داد: باشگاه کتاب‌خوانی تاثیر زیادی در زندگی من داشته است و نسبت به گذشته مسئولیت‌پذیرتر شده‌ام. من تا هر زمان بتوانم با گروه پیش می‌روم و فعالیت‌ها را انجام می‌دهم.

زراعت پیشه با اشاره به مشوقین اصلی خود در مسیر کتابخوانی اضافه کرد: پدر و مادرم تاثیر زیادی در علاقه‌مندی من به خواندن کتاب داشتند و همیشه به مناسبت‌های مختلف کتاب به من هدیه می‌دادند. البته خودم هم از جمله علاقه‌مندی‌ام خرید کتاب در نمایشگاه و فروشگاه کتاب است. تلاش می‌کنم برای دوستان نیز با هیجان در مورد کتاب‌ها توضیح دهم تا کنجکاو شوند و کتاب بخوانند. بر همین اساس تاکنون موفق به معرفی 8 نفر از دوستانم به باشگاه کتابخوانی «تیتمک‌های بهبهان» شده‌ام.

وی در مورد فعالیت هفتگی در باشگاه کتابخوانی یادشده گفت: مربی ما آقای سجاد یوسفی هر هفته فعالیت‌ها را اعلام می‌کند و در طول هفته بچه‌ها را تشویق و راهنمایی کرده و به سوال‌های آنان پاسخ می‌دهد که چگونه بهترین فعالیت‌ها را انجام دهند.

زراعت‌پیشه در پایان ضمن تاکید و تشویق به کودکان جهت کتابخوانی بیان کرد: از دوستانم می‌خواهم کتاب بخوانند تا مطالب مفید و آموزنده زیادی یاد بگیرند. دوست دارم مسئولان شهر بهبهان و استان خوزستان فعالیت باشگاه‌های کتابخوانی را ادامه دهند و آن را در سطح گروه‌های «فبک» (فلسفه برای کودکان) گسترش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها