شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
اعطای تسهیلات با نرخ 18 درصد به اهالی چاپ

با اجرای طرح (تام) تمام واحدهای چاپ در سراسر کشور می‌توانند از تسهیلات با نرخ سود 18 درصد برخوردار شوند.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اعطای تسهیلاتی با عنوان تام از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اواخر هفته گذشته با مسئول اعطای تسهیلات این وزارتخانه جلسه‌ای داشتیم و خبردار شدیم که طرح تام در وزارت صمت  در حال اجرایی شدن است.
 
وی افزود: این طرح با هدف تامین مالی پروژه‌های واحدهای صنعتی و صنفی کلید خورده است و تمامی واحدهای صنفی چاپ را نیز شامل می‌شود که سود آن 18 درصد است.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی باید از طریق ثبت درخواست خود در سامانه بهین یاب اقدام کنند، عنوان کرد: چاپخانه‌داران باید اطلاعات مورد نیاز در سامانه را بارگذاری کنند و پس از آن با انتخاب گزینه «تایید نهایی» اطلاعات بار گذاری شده خود را ثبت نهایی کنند.
 
وی با اشاره به میزان مبلغ این تسهیلات توضیح داد:‌ طبق گفته مسئولان وزارت صمت، سقف تسهیلات درخواستی برای هر متقاضی صنفی 7 الی 8 میلیارد تومان تعیین شده است و در این زمینه شرایطی پیش‌بینی شده است که پرداخت تسهیلات به چاپخانه‌داران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه بیش از شش ماه پیگیری در اتحادیه این امر محقق شده است، گفت: در این طرح چاپخانه‌داران در اولویت نخست دریافت تسهیلات بانکی برای نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی قرار دارند و امیدواریم که با این تسهیلات بخش عمده مشکلات و دغدغه‌های اهالی چاپ برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها