سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
اهدای ۴۶۰۰ جلد کتاب به روستاهای سیستان و بلوچستان

انجمن فرهنگی زنان ناشر به‌مناسبت بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به روستاهای سیستان و بلوچستان اهدا می‌‌کند.

مریم جدلی رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به رسم هر ساله انجمن فرهنگی زنان ناش در اهدای کتاب به مناطق محروم گفت: امسال نیز اعضای انجمن همانند سالیان قبل تعدادی از کتاب‌های خود را به مدارس و کتابخانه‌های مناطق محروم اهدا خواهند کرد.
 
وی افزود: در این زمینه طی رایزنی با رابط های کتابخانه‌های روستایی استان سیستان و بلوچستان امسال به کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های هفت روستا کتاب اهدا خواهیم کرد.
 
جدلی با اشاره به اسامی این روستاها گفت: قرار است کتاب‌های اعضای انجمن به دست مردم روستاهای دولت‌آباد، بهرام‌آباد، درویش‌آباد، ملادادی، سیادک، سنجرانی و قرقری و همه روستاهای اطرافشان برسد.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه تلاش کردیم طبق اطلاعاتی که از کتابداران گرفتیم کتاب‌ها را بر اساس گروه‌های سنی تفکیک کنیم، همچنین موضوعات مورد نیاز و جذاب هر گروه سنی را سوال کرده‌ایم تا مطابق با خواسته آن‌ها کتاب‌ها برایشان ارسال شود.
 
جدلی همچنین درباره میزان این کتاب‌ها توضیح داد: طبق آماری که به ما داده شده است کتاب‌های مختلفی براری سنین مختلف آماده شده که قرار است همزمان با هفته کتاب برای مردم این روستاها ارسال شود تا با این اقدام کوچک سهمی در کتابخوان کردن و گستردگی توزیع کتاب در روستاهای مختلف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی، ۱۴۵ عنوان کتاب را شامل می‌شوند گفت: قرار است در قالب این طرح ۴۶۰۰ جلد از عناوین متنوع موضوعی به دست اهالی روستاهای مختلف سیستان و بلوچستان برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها