یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
توزیع کتیبه و كتاب بین عزاداران حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در این ایام حمایت از روضه‌های خانگی در ایام شیوع ویروس کرونا صورت گرفته گفت: در این راستا کتیبه‌ای با شعار «این خانه عزادار حسین است» تولید شده است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسمات عزاداری در استان زنجان شیوه جدیدی به شکل خود گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا روایت داستان‌های عاشورا در فضای مجازی برگزار می‎شود.

وی افزود: این روزها اجرای ویژه ‌برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در اماکن مذهبی، آیین سنتی «چهارپاره خوانی» با رعایت توصیه‌های بهداشتی با حضور محدود هیئت‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای روباز بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه با وجود ممنوعیت‌هایی در برگزاری دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت‌ها، احیای معارف عمیق عاشورایی و ترویج آیین‌های اصیل و سنتی عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف در این ایام حمایت از روضه‌های خانگی در ایام شیوع ویروس کرونا است، گفت: در این راستا کتیبه‌ای با شعار «این خانه عزادار حسین است» تولید شده است.
 
وی افزود: این طرح با هدف ترویج شعائر حسینی و با شعار «هر خانه، یک هیئت» با همکاری سایت عقیق اجرا شده است و درخواست‌کنندگان هزینه ۱۱ هزار تومانی را به شرکت پست پرداخت کردند و این کتیبه برایشان ارسال شده است.

کرمی با اشاره به اینکه در ایام کرونایی نذورات بسیاری از سوی شهروندان توزیع شد، اضافه کرد: توزیع 4 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات در بین عزاداران از جمله این اقدامات بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین چند نفر از شهروندان نیز به توزیع ماسک در این ایام پرداخته و یکی از شهروندان نیز اقدام به اهدای کتاب بین کودکان کرد که اقدام جالبی در شرایط ویروس کرونا بود.

وی با اشاره به اینکه ترویج سنت حسنه وقف به ویژه وقف قرآن یکی از تأکیدات اوقاف در این ایام است، اضافه کرد: با توجه به اینکه درصد کمی از موقوفات استان مربوط به قرآن کریم است، در تلاش هستیم که با فرهنگ‌سازی تعداد این موقوفات را افزایش دهیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها