جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
تبلیغات طرح‌های حمایتی باید بیشتر از اینها باشد

مدیر داخلی کتاب‌فروشی «مهرگان» اصفهان گفت: تبلیغات طرح‌هایی مانند «تابستانه کتاب» باید گسترده‌تر باشد؛ مثلا بهتر بود در همان روز شروع طرح، پیامک برای مخاطبان کتاب ارسال می‌شد و در رسانه‌ها انعکاس بیشتری می‌یافت.

کوشا فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، در بیان ارزیابی خود از طرح «تابستانه کتاب 99» گفت: فروش ما خوب نبود چون مردم قدرت خرید ندارند. کرونا هم از مشکلاتی است که به مشکلات قبلی اضافه‌ شده است؛ درحقیقت تنها کسانی که دستشان به دهنشان می‌رسد، برای خرید کتاب به اینجا می‌آیند.

وی تبلیغات طرح «تابستانه کتاب 99» را هم کافی ندانست و گفت: تبلیغات این قبیل طرح‌ها باید گسترده‌تر باشد؛ مثلا بهتر بود در همان روز شروع طرح، پیامک برای مخاطبان کتاب ارسال می‌شد و در رسانه‌ها انعکاس بیشتری می‌یافت. با توجه به لغو برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، امکان بهره‌مندی بیشتر از «تابستانه کتاب» وجود داشت؛ اما به‌نظرم در این خصوص، ضعیف عمل شد.

مدیر داخلی کتاب‌فروشی «مهرگان» اصفهان ادامه داد: اعتبار طرح تابستانه برای کتاب‌فروشی ما پایین بود؛ نباید یارانه مربوطه برای یک کتاب‌فروشی 100 متری با یک کتابفروشی 20 متری یکسان باشد؛ چون به این ترتیب، در این اواضع اقتصادی دردی از ما دوا نمی‌شود.

فتاحی درباره تمهیدات کتاب‌فروشی متبوعش برای مدرن شدن، گفت: ما اینستاگرام فعال و سایت داریم، اینجا یک فروشگاه با نیم‌قرن سابقه است اما استقبال بسیار پایین و کم است و حتی گاهی روزهای آخر طرح مشتریان از اجرای طرح خبردار می‌شوند، درحالی‌که مقدار کمی از اعتبارمان مانده‌ است.

وی ادامه داد: بیشتر کتاب‌های فنی ما فروش رفته‌ است؛ این در حالی است که اتین قبیل کتاب‌ها مشمول طرح نمی‌شوند. با توجه به لغو برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری، خواسته ما کتاب‌فروشی‌ها این است که اعتبار مربوط به این نمایشگاه از طریق طرح‌های فصلی به کتاب‌فروشی‌ها داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها