پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
برگزاری مسابقه «بهترین کتاب نجومی که من خواندم» در زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری برگزاری مسابقه «بهترین کتاب نجومی که من خواندم» در زنجان خبر داد.

علیرضا نوری در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همزمان با هفته جهانی علوم و نجوم برنامه‌های مختلفی در استان اجرایی می‌شود تا عموم مردم با جذابیت‌های آسمان شب آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری گپ و گفت‌های نجومی، بررسی وضعیت اجرام سماوی در روزهای مختلف هفته همچون مقارنه‌ها، وضعیت هلال ماه رمضان، شناخت سیارک‌ها به عنوان برخی از برنامه‌های هفته علوم و نجوم گفت: برگزاری برنامه پرسش و پاسخ علمی برای پاسخگویی به سوالات نجومی نوجوانان نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ایام بود.

وی ادامه داد: معرفی ایستگاه‌های فضایی مهم جهان، آلودگی‌های نوری، تاریخ نجوم، آشنایی با منظومه شمسی، صورت‌های فلکی، ابزارهای نجومی و گرانش نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته علوم و نجوم در فضای مجازی در حال برگزاری است.

نوری از دیگر برنامه‌های این هفته را مسابقه معرفی کتاب با موضوع «بهترین کتاب نجومی که من خواندم» اعلام کرد و گفت: این مسابقه به صورت مجازی در حال برگزاری است تا اعضا بتوانند اطلاعات خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی در حوزه نجوم به روزرسانی کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به جذابیت علم نجوم افزود: نجوم و فضا گرچه یکی از محبوبترین شاخه‌های علم در ایران محسوب می‌شوند ولی چندان جایگاهی در کتاب‌های درسی ندارند به خاطر همین موضوع برآن شدیم تا برگزاری این مسابقه دانش‌آموزان با علم نجوم بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به استقبال نوجوانان و دانش‌آموزان از برگزاری این مسابقه بیان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی موجب ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها