شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
آیت‌الله احمدی از مجتهدین حوزه نشر بود

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، از رئیس فقید سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی‌(سمت) به‌عنوان فرد تاثیر‌گذار حوزه نشر دانشگاهی یاد کرد و گفت: آیت‌‌الله احمدی تاکید داشت که باید اخلاق را در فضای علمی کشور ترویج داد.

عادل تقوی؛ رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره رئیس فقید سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم‌انساني دانشگاه‌ها(سمت) ضمن ابراز تاسف از درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین احمد احمدی بیان کرد: ایشان از افراد تاثیر‌گذار به‌ویژه در حوزه نشر دانشگاهی بودند؛ علاوه براین از ایشان می‌توان به‌عنوان یکی از نماد‌های عملیاتی وحدت حوزه دانشگاه نام برد.
 
وی ادامه داد: حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی، تحصیلات حوزوی و دانشگاهی را در عالی‌ترین سطح به پایان رساند که در رفتار و سکنات ایشان روشن و مبرهن بود. یکی از موفقیت‌های این چهره علمی کشور پیوند موثر بین دو نشر دانشگاهی و حوزوی است.
 
تقوی با بیان این مطلب که آیت‌الله احمدی از معدود بازماندگان خلف علامه طباطبایی بود، افزود: ایشان با انتخاب و براساس نیاز و توجه به خلا‌‌ء‌‌های حوزه علوم‌انسانی و جامعه دانشگاهی، طی سال‌‌های نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت در عرصه نشر دانشگاهی را آغاز و بیش از سه دهه از عمر خود را در این عرصه صرف کرد.  
 
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی درباره منش و اخلاق رئیس فقید (سمت) گفت: اگر از تجربه شخصی خود بگویم، همیشه با روی باز از فعالان حوزه نشر که فرزندانشان به حساب می‌آمدند، استقبال می‌کرد. مهم‌ترین دغدغه وی رعایت اخلاقیات در عرصه علم بود، چراکه اعتقاد داشت اخلاق یکی از مولفه‌های فراموش علم است.
 
تقوی افزود: آیت‌‌الله احمدی، تاکید داشت که باید اخلاق را در فضای علمی کشور ترویج داد تا فعالان علمی برای رعایت آن تشویق شوند.
 
وی با اشاره به تقدیر از رئیس فقید (سمت) در بیست‌و‌سومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی ادامه داد: در آیین اختتامیه بیست‌وسومین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی از آیت‌الله احمدی به‌عنوان یکی از خادمان و تاثیرگذاران نشر دانشگاهی تجلیل شد.
 
این عضو مجموعه جهاد دانشگاهی گفت: در مراسم اختتامیه بیست‌و‌سومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی علاوه بر لوح تقدیر، هدیه نقدی نیز پیش‌بینی شده بود که نپذیرفتند و اعلام کردند در فضای نشر و دانشجویی هزینه شود. حرکت ایشان برای همه فعالان این حوزه درس بود حرکتی که کمتر شاهد آن هستیم.
 
به گفته وی، آیت‌الله احمدی یکی از مجتهدین حوزه نشر و از معدود افرادی بودند که با تجربه، تسلط و تاثیر‌گذاری و توجه به معیار‌های اخلاق حرفه‌ای می‌توان از وی به‌عنوان مردم اخلاق یاد کرد. تقدیر از این چهره فرهنگی از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، تاکید بر لزوم توجه به گرامی‌داشت فعالان این عرصه پیش از ترک دنیاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها