یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
تصویری از جهانی وهم‌آلود در «قصه‌های عجیب برای بچه‌های عجیب و غریب»

محمدرضا شمس، نویسنده کودک و نوجوان، برای پیشنهاد مطالعه نوروزی مجموعه «قصه‌های عجیب برای بچه‌های عجیب و غریب» را به مخاطبان پیشنهاد داد و گفت: مهدی رجبی در این پنجگانه جهانی وهم‌آلود را به تصویر کشیده است.

محمدرضا شمس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای پیشنهاد مطالعه نوروزی مجموعه «قصه‌های عجیب برای بچه‌های عجیب و غریب» را به مخاطبان پیشنهاد داد و گفت: این مجموعه تازه‌ترین اثر مهدی رجبی است. پنج کتاب با نام‌های «آخرین‌ها»، «سوزنبان مارها»، «درخت سگ»، «گزارش مرد لوبیایی» و «پرنده یخ زده» مهدی رجبی در این پنجگانه به سراغ ژانر مورد علاقه‌اش فانتزی سیاه رفته است، ژانری که با کنسرو غول شروع شد و با خواهران تاریک و وسط راهروی تاریک ادامه پیدا کرد و با این پنجگانه به پختگی رسید.
 
این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه توضیح داد: رجبی در این پنجگانه جهانی وهم‌آلود را به تصویر کشیده است. جهانی تلخ و مملو از سیاهی و تیرگی. جهانی با جانوران و انسان‌های خاص و متفاوت، پيرزني با صورت کلاغ، پسري با یک چشم باز که صداي سگ در می‌آورد، مردی که لوبیا جمع می‌کند، آتش‌نشانی که هیچ‌کس مدال شجاعتش را نمی‌خرد، زنی که به هر حال از زندگی ناراضی است و اشک می‌ریزد، زن چتر به دست، شکارچی انسان که الاغش پرتغال می‌خورد، پرنده مرده‌ای که ناخن می‌خورد و قد کشد و بزرگ می‌شود، کوسه‌های زرد، ماهی‌هایی با چشم‌های سفید.
 
شمس همچنین بیان کرد: این مجموعه دارای داستان‌هایی گروتسک وار با فانتزی‌ای تلخ و سیاه است. داستان‌هایی با تجربه زبانی نو. ساده و روان بدون حشو و زوائد و در عین حال عمیق و تاثیرگذار. لذت خواندن را می‌شود با این کتاب‌ها تجربه کرد. بخصوص دو کتاب گزارش مرد لوبیایی و آخرین‌ها. نویسنده این داستان‌ها را ننوشته، زندگی کرده است.
 
 

کتاب‌های «سوزن‌بان مارها»، «آخرین‌ها»، «گزارش مرد لوبیایی»، «پرنده یخ‌زده» و «درخت سگ» نوشته مهدی رجبی با تصویرگری مینو جامی در قالب ۶۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 90 هزار ریال برای هرجلد ازسوی نشر پیدایش راهی بازار شده‌اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    فانتزی برای کودک و نوجوان در درجه اول یعنی قصه گویی و ماجرا و تعلیق. اتفاقی که در کارهای این نویسنده هنوز نیفتاده. حالا این همه نان قرض دادن برای چه و چرا؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها