پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۹
عموزاده خليلي: نويسنده شدم چون نمي‌توانستم فوتباليست شوم

جشن 12 سالگي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان چهارشنبه شب(25 آذر) با حضور تعداد زيادي از نويسندگان و فعالان ادبي در محل اين انجمن برگزار شد. نكوداشت فريدون عموزاده خليلي بخش اصلي اين مراسم را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين مراسم كه از ساعت 17 آغاز شد، اعضاي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان علاوه بر نكوداشت عموزاده خليلي(نويسنده و از موسسان انجمن نويسندگان كودك و نوجوان)  جشن ويژه‌اي به مناسبت فرار رسيدن شب يلدا برگزار كردند.

در اين گردهمايي، مهدي حجواني رييس هيات مديره انجمن نويسندگان كودك و نوجوان با اشاره به خدمات عموزاده خليلي در نشريات آفتاب‌گردان، سروش نوجوان، دوچرخه و چلچراغ گفت: علاقه‌اي كه خليلي براي فعاليت براي كودكان و نوجوانان دارد در كمتر كسي ديده مي‌شود، او سال‌هاي زيادي از عمرش را صرف خدمت به اين قشر حساس كرد.

حجواني افزود: من در مقاله‌اي كه در ويژه‌نامه نكوداشت انجمن آمده، از عموزاده با عنوان «غول بزرگ مهربان» ياد كرده‌ام. او عضو هيات موسس انجمن نويسندگان كودك و نوجوان و رييس دو دوره‌ اول اين تشكل است. عموزاده خليلي اولين روزنامه ويژه نوجوانان را راه‌اندازي كرد. 

حجواني با اشاره به آغاز دوازدهمين سال فعاليت انجمن نويسندگان كودك و نوجوان اظهار داشت: در اين سال‌ها فراز و نشيب‌هاي فراواني گريبان انجمن را گرفت اما اكنون با سربلندي دوازدهمين سال فعاليت خود را آغاز مي‌كنيم.

هوشنگ مرادي‌كرماني، نويسنده قصه‌هاي مجيد هم با بيان جملاتي طنز خدمات عموزاده خليلي در حوزه ادبيات و مطبوعات كودك و نوجوان را ستود و گفت: «زرد مشكي» آخرين كتاب عموزاده، از كارهاي استثنايي حوزه نوجوان طي سال‌هاي اخير است، زماني كه كسي درباره احساسات دوچرخه‌اي بنويسد دست به كاري بزرگ زده است. 

وي افزود: ما خودمان دست به قلم هستيم و مي‌دانيم كه نوشتن در اين سطح تا چه اندازه دشوار است. 

مرادي كرماني با بيان اينكه عموزاده آدم «دست ‌و دل بازي» است افزود: من دو جايزه‌اي كه از دست بچه‌ها و با سليقه آنها گرفتم به سبب خدمات ايشان در سروش نوجوانان بود. اكنون سال‌ها از آن روز مي‌گذرد و من اميدوارم ايشان همچنان به فعاليت‌هاي ارزنده خود در حوزه كودك و نوجوان ادامه دهد.

پس از آن نوبت به عموزاده خليلي رسيد تا بگويد: «نويسنده شدم چون نمي‌توانستم فوتباليست شوم يا معلم يا كارگردان سينما كه هميشه عاشق آن بودم، گفت: عشق اصولا چيز خوبي نيست و من عاشق كارم هستم.

عموزاده در ادامه با اشاره به اينكه صحبت كردن در چنين فضايي برايش دشوار است، مقاله‌اي را كه در ويژنامه نكوداشت وي منتشر شده بود قرائت كرد.

اين نويسنده و روزنامه‌نگار همچنين تنديس ويژه‌اي را كه از سوي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان به وي اهدا شد، به همسرش تقديم كرد.
 
شهرام اقبال‌زاده، بهاره رهنما، منصور ضابطيان، آتوسا صالحي و طاهره ايبد از ديگر سخنرانان اين مراسم بودند.

در اين مراسم كيك 12 سالگي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان بريده شد.

غلامرضا امامي، جعفر توزنده جاني، نادر قدياني و تعداد زيادي از نويسندگان و اعضاي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان در اين مراسم حضور داشتند.

اين مراسم بيش از 3 ساعت به طول انجاميد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها