شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۰
امکان دسترسي مردم بلاروس  به فرهنگ ايران را فراهم مي‌كنيم

کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي با گنجينه عظيم خطي، از قديمي‌ترين کتابخانه‌هاي دنيا به ‌شمار مي‌رود که به عنوان ميراث ماندگار بشري به نسل حاضر رسيده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، "رومن ماتولسکي" رئيس کتابخانه ملي بلاروس که به دعوت سازمان اسناد و کتابخانه ملي به ايران سفر كرده است، پس از بازديد از کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي در نشستي با مسوولان اين کتابخانه به راه‌هاي همکاري و تبادل منابع اطلاعاتي اشاره کرد و افزود: با توجه به منابع خطي متنوعي که اين کتابخانه در اختيار دارد، علاقه‌منديم در زمينه‌هاي مختلفي مانند مبادله کتاب و اطلاعات، تفاهم‌نامه‌اي را با اين کتابخانه امضاء كنيم. 

وي در ادامه افزود: كتابخانه آستان قدس رضوي، عظيم‌ترين گنجينه‌هاي خطي را دارد كه منابع مناسب آن يقيناً تا يك دوره هزار ساله ديگر پاسخ‌گوي نياز ملت‌هاست.

"رومن ماتولسکي" در ادامه افزود: سياست کشور و کتابخانه ملي بلاروس برابري همه ملت‌هاست و بر همين اساس تلاش مي‌کنيم تا امکان دسترسي مردم بلاروس را به فرهنگ و آداب و رسوم ملل مختلف فراهم كنيم.

رئيس کتابخانه ملي بلاروس عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران تعداد زيادي کتاب به کتابخانه ملي بلاروس اهدا كرده‌اند که باعث آشنايي مردم بلاروس با ملت ايران شده است.

سپس دکتر "علي‌محمد برادران رفيعي" رئيس سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي به منبع اطلاعاتي سازمان اشاره كرد و گفت: آستان قدس رضوي داراي ده ميليون منبع اطلاعاتي بسيار ارزشمند است که در صورت ايجاد راهکارهاي مناسب، علاقه‌مند به مبادله اين منابع هستيم.

وي ادامه داد: کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي با 38 کتابخانه وابسته در سراسر کشور سالانه پذيراي بيش از شش ميليون مراجعه‌کننده است که اين امر از علاقه‌مندي مردم به کتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي حكايت مي‌كند. 

برادران رفيعي، در خاتمه سخنانش تصريح کرد: کتابخانه آستان قدس رضوي مجموعه‌هاي منحصر به فردي مربوط به دوره‌هاي تاريخي و جريان‌هاي سياسي و مذهبي را در اختيار دارد که مورد توجه بسياري از متفکران، انديشمندان و پژوهشگران جهاني است.

کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي با گنجينه 78 هزار نسخه‌اي کتاب خطي، يک ميليون و دويست هزار جلد کتاب چاپي را در مخزن دارد. همچنين بناي باشکوه و معماري ايراني ـ اسلامي اين كتابخانه شهرت جهاني دارد و مورد توجه بسياري از مراکز فرهنگي و شخصيت‌هاي بزرگ جهاني است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها