یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
پرفروش‌ترین‌های کودک‌ونوجوان در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به پایان رسید و نوبتی هم باشد، نوبتِ این است که بدانیم پرفروش‌های حوزه کودک‌ونوجوان در این یازده‌روز چه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هنگامی که از کنار غرفه‌های سالن ناشران کودک و نوجوان رد می‌شدیم مخاطبان زیادی را داخل یا بیرون آن می‌دیدیم که به دنبال کتاب‌های مشخصی هستند؛ البته برخی نیز بودند که هر چه دم دست‌شان می‌آمد برمی‌داشتند و بابرنامه به نمایشگاه نیامده بودند تا کتاب بخرند. برای ما مهم این است که کتاب‌ها تولید، خریداری و خوانده شوند؛ اما اینکه چه کتاب‌هایی هم بیشتر خریده و مطالعه می‌شوند موضوع جالبِ توجهی است که در این گزارش به آن پرداخته‌ایم. شاید فهرست خرید کتاب تابستان شما در این عناوین موجود باشد.
اسامی پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان ناشران مختلف در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شرح زیر است:
 

انتشارات فندق (کودک و نوجوان افق): «مجموعه عاشقانه‌های کلاسیک»، «سه‌گانه کورنلیا فونکه»، «مجموعه رنگین‌کمان کلاسیک»، «مجموعه فیلسوف کوچک» و «مجموعه دنیای پِپا».

انتشارات طوطی (کودک‌ونوجوان انتشارات فاطمی): «هیولای رنگ‌ها»، «قصه‌های من و بابام» و «هاله هله‌هوله»، «دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد»، «شنگال» و «بین من و تو».

انتشارات پیام مشرق: «در دوران دایناسورها»، «دالی موشه کی باهوشه» و کتاب‌های حمام.

کتاب‌های شکوفه (کودک و نوجوان انتشارات امیرکبیر): مجموعه هشت‌جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، مجموعه ۱۶جلدی «سرداران ایران‌زمین»، «انجمن حمایت از غول‌ها» و «دختری که فیل دزدید».

انتشارات کتاب‌های پرنده آبی (کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی): «نقطه»، «آبی کوچولو و زرد کوچولو»، «چه خوب که هشت‌پا نیستی»، «نقاشی‌های مچاله» و «مجموعه موش باهوشه».

کتاب‌های قاصدک (کودک‌ونوجوان انتشارات ذکر): مجموعه رمان «خیابان وحشت»، «مجموعه داستان‌های شکسپیر»، «مجموعه مشاهیر علم» و «مجموعه حواستو جمع کن».

انتشارات مهرک (کودک‌ونوجوان سوره مهر): «مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی»، «مجموعه سرگذشت استعمار»، «مجموعه آن، مان، نباران»، «مجموعه دلستان و گلستان»، «مجموعه عقیق» و «مجموعه دارودسته دارعلی».

انتشارات شهر قلم: «بازی‌های دسته‌جمعی»، «پیدا کن و بچین»، «پازل چوبی»، «مجموعه قصه‌های دلربا» و مجموعه چهارجلدی به قلم شکور لطفی.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: «در جستجوی خدا»، «امین‌ترین دوست»، «کوچه‌های خدا»، «آدم کوچولو گرسنه»، «جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها» و «خداحافظ راکون پیر».

انتشارات پیدایش: «هیولاهایی که لایق‌شان هستیم»، «شاهنامه فردوسی»، «جلد اول کلاس نابغه‌ها» و «اسم تو» از مجموعه راحت‌خوان.

انتشارات قدیانی: مجموعه «آن‌شرلی»، «شبی که بانوی دریاچه شدم»، «مجموعه ۱۰ قصه از مثنوی»، «مجموعه ۱۲ قصه از هزار و یک شب» و «مجموعه ۱۲ قصه از شاهنامه».

نشر کتابک: «زینب‌خانم»، «جدول مثل»، «ماجرای استعداد»، «ماجرای امیرعلی و ننه‌گلاب» و «داداش ابراهیم».

انتشارات کتاب جمکران: «دکان عروسک‌فروشی»، «وقتی بابا رئیس بود»، «حاج‌قاسم و پرواز نقاشی‌ها»، «قهرمان»، «نیم‌وجبی‌ها».

انتشارات زعفران: «آقاموش پستچی»، «مجموعه فلیکس»، «مجموعه بندی»، «مجموعه رنگ‌های انگشتی» و «آشپزی من و مامان».

انتشارات پرتقال: «بیمارستان متروکه»، «دختری که ماه را نوشید»، «پاستیل بنفش»، «هری پاتر و سنگ کیمیا» و «کتابخانه ارواح».

انتشارات حوض نقره: جلد اول و هفدهم «خاطرات بچه‌ی چلمن»، «۲ تا قزمیت»، «رفیق جینگ بچه چلمن» و جلد اول «تیمی شاسکول».

نشر جمال: «خدایا اجازه!»، «خاطرات خدا»، «خاطرات شیطان»، «د مثل دوستی» و «عسل مثل یه قصه».

کتاب‌های پروانه (کودک‌ونوجوان به‌نشر): «مرا با خودت ببر»، «قصه ما مثل شد»، «حکایت کمال» و «مجموعه شعر کی بود کی بود».

انتشارات محراب قلم: «مجموعه کی چیکار می‌کنه؟»، «مجموعه دنیای زیبای من» و «مجموعه دائرةالمعارف کوچک من».

انتشارات میچکا: مجموعه پنج‌جلدی «مشاهیر خندان»، مجموعه پنج‌جلدی «دالگی بغلی»، «اسم من بی‌حوصلگی است» و «بوسه‌هایی برای بابا».

انتشارات مدرسه: «روش‌ها و راهبردهای تقویت دقت و توجه»، «روش‌ها و راهبردهای تقویت حافظه»، «دقت در دیکته‌نویسی» و مجموعه چهارجلدی «خودم داستان می‌خوانم».

انتشارات هوپا: مجموعه «تام گیتس»، «ته جدولی»، «جنگ‌های کفشی»، «دوزخیان»، «اریک فولگر» و «تونل وحشت تاریک».

انتشارات نردبان: «سودوکو برای کوچولوها»، «لمس خوب»، «لمس بد» و «بدن من مال منه».

موسسه فرهنگی منادی تربیت: «ماجراهای زنبور کوچولو»، «عبای آسمون»، «مجموعه چهارجلدی شخصیت‌های شاهنامه» و «قصه‌های کوچولو برای بچه‌های کوچولو».

نشر برکه: «خرگوش آبی کوچولو»، «خرگوش‌خانم و کت جادویی» و «روبات چوبی و شاهدخت کُنده‌ای».

انتشارات مهر کودکانه پرستو: «چسب، کاغذ، قیچی»، «مارپیچ‌های فینگیلی»، «مارپیچ‌های دایناسوری»، «الفبای ستاره‌شناسی علوم» و «ماجراهای آشپزی سامان و فینگیل».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها