دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
افزایش 20 درصدی قیمت کاغذ تحریر/ قیمت کاغذ به بندی یک میلیون و 200 هزار تومان برگشت

رصد بازار ملزومات کتاب طی یک هفته اخیر از رشد 20 درصدی قیمت کاغذ در بازار حکایت دارد، کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت ناشی از نوسانات نرخ ارز و حواشی مربوط به آن است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حالی که بازار ملزومات چاپ و نشر طی دو سه هفته اخیر با ثبات نسبی همراه بود، اما طی هفته جاری با نوسانات نرخ ارز در بازار، قیمت برخی اقلام این حوزه نیز دچار تغییرات شد و به عنوان نمونه بهای کاغذ با افزایش قیمت همراه بود.
 
برخی کارشناسان بازار چاپ و نشر که امیدوار بودند روند ثبات قیمت مواد اولیه طی هفته‌های گذشته به افزایش تقاضا از سوی مخاطبان روبرو شود و بازار در ماه‌های پایانی سال با رونق همراه باشد، اما بار دیگر با افزایش بهای ارز این معادلات بهم ریخت و بازار با کاهش تقاضا روبرو شده است.
 
با توجه به اینکه قیمت کاغذ عموما به عنوان یک کالای استراتژیک و اثرگذار در حوزه‌های مختلف چاپ و نشر به شمار می‌آید. نگاهی به بازار کاغذ در روز دوشنبه (‌‌سوم بهمن‌ماه) در حوزه قیمت کاغذ تحریر نشان‌دهنده 20 درصد افزایش قیمت است؛ امروز هر بند کاغذ چینی 70 گرمی 70 در 100 به‌قیمت یک‌میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شده که نسبت به هفته گذشته 30 هزار تومان افزایش قیمت دارد.

هربند کاغذ چینی 70 گرمی 60 در 90 نیز در هفته جاری با افزایش قیمت همراه بود و اکنون 940 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود؛ این درحالی است که قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر چینی80 گرمی 70 در 100 تغییر قیمتی در بازار نداشته است و امروز هر بند ان حدود یک‌میلیون و 10 هزار تومان و هربند کاغذ چینی 80 گرمی 60 در 90 به قیمت یک میلیون و 50 هزار تومان است.
 
کاغذ گلاسه نیز با 3تا 4هزار تومان افزایش نسبی همراه بوده است و هر کیلو گلاسه گرم پایین به قیمت 39 هزار و 500 تومان و کاغذ گلاسه گرم بالا نیز کیلویی 41 هزار و 500 تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.
 
تغیر قیمت مرکب خارجی و زینک
بازار سایر ملزومات چاپ و نشر نیز در این هفته تابع برخی نوسانات بوده است، به غیر از مرکب ایرانی که افزایشی طی دو سه هفته اخیر نداشته است، بقیه ملزومات با تغییراتی هفت تا هشت درصدی در بازار روبرو شده‌اند.
 
امروز در بازار هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی 153 هزار تومان، هرکیلو مرکب گلاسه مشکی به قیمت 120 هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، 133 هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به 107 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
 
مرکب گلاسه خارجی با حدود 8 درصد افزایش قیمت در بازار همراه بوده، به طوری که امروز هر کیلوی آن حدود 260 تا 270 هزار تومان در بازار عرضه شده است.
 
بهای زینک نیز تا 5 هزار تومان افزایش امروز در بازار هر ورق آن حدود  75 هزار تومان خرید و فروش می‌شود، اما در عین حال الکل ایزوپروپیل بدون تغییر قیمت طی دو هفته اخیر به قیمت حدود 75 هزار تومان در بازار موجود است. همچنین هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود 90 هزار تومان و چسب گرم کیلویی 190 هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها