چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی روستای «خورخوره مهاباد» برگزار شد

مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی روستای «خورخوره مهاباد» با حضور مسئولین شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، روز سەشنبه ) ٢٦ اسفندماه) سال جاری مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی روستای «خورخوره مهاباد» با حضور عارف خدرلو، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد از دهیار، اعضای شورا، اعضای هیئت‌امنا، کتابداران روستای خورخوره و همچنین گروه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی موکریان مهاباد بە پاس فعالیت‌های همەجانبه در حوزه کتاب و کتابخوانی در سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

سیامند جوانبخت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: کتابخانەها با همت کتابداران و دهیاران و هیئت امنای روستایی خود، فعالیت‌های متنوع در حوزەهای مختلف آموزشی، فکری و فرهنگی انجام می‌دهند‌.

وی افزود:  پشتیبانی و حمایت انجمن حامی تهران در تقویت و افزایش انگیزە هرچە بیشتر فعالیت‌های کتابخانەهای عمومی روستایی را نباید نادیده گرفت.
 
جوانبخت ادامه داد: در جشنوارە پایتخت کتاب ایران، در دو دورە متوالی (دورەهای چهارم و پنجم) شهر مهاباد جزو پنج شهر اول ایران و شهر خلاق کتاب ایران معرفی شدە و در جشنوارە ملی روستاهای دوستدار کتاب ایران نیز، روستاهای داشخانە، گوک‌تپە، سیدآباد و لج جزو روستاهای برگزیدە و شایستە تقدیر جشنوارە ملی انتخاب گردیدە‌اند.

وی بیان کرد: در هفتمین جشنوارە ملی روستاهای دوستدار کتاب ایران که بە‌صورت مجازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان برگزار شد، روستای خورخوره مهاباد بە عنوان «روستای دوستدار کتاب ایران» معرفی شد.
 

فرماندار مهاباد نیز در خصوص حمایت همەجانبه از فعالین این حوزه قول مساعد داد و گفت: مجموعه ادارات مرتبط با حوزه کتاب باید با تمام توان در این حوزه فعالیت کردە و نسبت بە رفع کاستی‌ها تلاش وافر بە عمل آورند تا کماکان در حوزه کتاب با اقتدار ظاهر شویم.

در این جلسه حاضران بە بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی پرداخته و راهکارهایی را جهت حذف این محدودیت‌ها ارایه دادند.

شایان ذکر است که در چند سال اخیر گروە توسعە و ترویج فرهنگ کتابخوانی موکریان مهاباد با همکاری انجمن حامی -کە انجمنی مردم نهاد است- برای توسعە فضاهای فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم فعالیت می‌نماید و تعداد دە کتابخانە عمومی روستایی را در مهاباد بنیاد نهادە کە هر کدام از کتابخانە‌ها داری دو بخش کودک و بزرگسال است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها