شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
بنا نداریم نیروی انسانی را در جریان ساماندهی به‌زور تعدیل کنیم

محسن جوادی با بیان اینکه در جریان ادغام موسسات به دغدغه نیروهای انسانی بی‌تفاوت نیستیم گفت: حتی دنبال تعریف راه‌های جدید برای جذب نیروی انسانی جوان هستیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آئین تودیع قادر آشنا، مدیرعامل پیشین و معارفه ایوب دهقانکار، سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شنبه (13 اردیبهشت‌ماه) با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و جمعی از مدیران فرهنگی و اصناف صنعت نشر در تالار مرحوم عاشوری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.
 
محسن جوادی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان درباره ویژگی‌های قادر آشنا، مدیرعامل پیشین موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: صمیمانه از زحمات دلسوزانه دکتر آشنا که با توجه به همفکری و مشورت طی دو سال گذشته در دوران سخت مدیریت این مجموعه را برعهده داشتند، تشکر می‌کنم. امانتداری، رعایت بیت‌المال، حسن برخورد و سلوک، نگاه فراگیر به طیف‌های مختلف بدون پیش‌داوری از جمله ویژگی‌های این مدیر است که موجب اطمینان خاطر شده بود.
 
وی با بیان اینکه رفتن قادر آشنا از مجموعه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به خواست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، ادامه داد: ایوب دهقانکار شجاعانه مسئولیت سرپرستی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی را به رغم سختی‌هایی که از لحاظ ساماندهی، بودجه و امور مالی وجود داشت، پذیرفت که قابل تقدیر است. پیش‌تر با وی چندان آشنایی نداشتم اما در مدت کوتاه همکاری امانت‌داری، حسن سلوک، همراهی و همکاری با صنف نشر از ویژگی‌های اوست که شناختم.
 
جوادی با اشاره به ضرورت توجه به تجربیات مدیران پیشین سه موسسه در اداره موسسه مدغم افزود: هر تغییری، اساسا دشوار است و نگرانی‌هایی در پی دارد که مدیران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن‌ها بی‌توجه نیستند. برخی مسائل که در جریان ساماندهی موسسات مطرح می‌شود، واقعی نیست و البته نگرانی‌های همکاران را به‌حق می‌دانیم.
 
وی بیان کرد: اولویت در ساماندهی اصلاح ساختاری، نو کردن و همچنین تلاش برای جذب منابع از بخش خصوصی و دولتی است. بنا نداریم نیروهای انسانی را به‌زور از موسسات تعدیل کنیم و خودمان را جای آن‌ها می‌گذاریم. حتی دنبال تعریف راه‌های جدید برای جذب نیروی انسانی جوان هستیم. همان‌طور که وزیر محترم نیز اعلام کردند به صراحت می‌گویم اصلاح ساختار وضعیت مالی و بودجه‌ای هدف ساماندهی است که اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. سبک کردن و چابک‌سازی متناسب با کار تعریف می‌شود.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کاهش بودجه این معاونت در سال گذشته ادامه داد: فقط 50 درصد از بودجه معاونت در سال گذشته محقق شد، بنابراین سعی کردیم در این شرایط فشار را درون مجموعه تحمل کنیم و به همکاران منتقل نکنیم.
 
جوادی درباره جریان ساماندهی موسسات زیرمجموعه این معاونت گفت: ساماندهی اجتناب‌ناپذیر است و گریزی از آن نبود و امیدواریم ساماندهی به‌زودی به نتیجه برسد. در نخستین فرصت بعد از پایان شیوع ویروس کرونا نشست خبری برای تشریح مفصل جزییات جریان ادغام برگزار خواهد شد.

وی افزود: یادآور می‌شوم رسانه‌ها در این موضوع دیده‌بان مدیران هستند و خطاها را نشان می‌دهند. از فعالان این حوزه به دلیل اینکه فرصت پاسخ‌گویی به همه آن‌ها را نداشتم عذرخواهی می‌کنم. آینده‌ روشنی را برای موسسه فراگیر که جزییات بیشتر درباره آن را خواهیم گفت آرزومندم امیدوارم نتیجه آن با برکت باشد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها