یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
جشنواره صنعت چاپ ضرورتی برای رشد دانش اهالی صنعت است

سید قاسم جلیلیان، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قزوین با اشاره به اهمیت جشنواره صنعت چاپ گفت: برگزاری جشنواره صنعت چاپ در گام نخست باعث رشد دانش اهالی این صنعت و به تبع آن رشد کیفی آثار چاپی به ویژه در حوزه چاپ کتاب و بسته‌بندی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، سید قاسم جلیلیان بیان کرد: برگزاری جشنواره یک ضرورت برای ارتقای سطح کیفی کارهای چاپی است زیرا ضمن ایجاد یک رقابت سازنده، به رشد این صنعت در کل کشور نیز کمک بسیاری می‌کند.

به گفته وی، یکی دیگر از دلایل اهمیت جشنواره صنعت چاپ طرح مباحث تخصصی و ارتقای دانش چاپی میان اهالی این صنعت است.

این چاپخانه‌دار با اشاره به برگزاری جشنواره در سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: برخی شهرها گله‌مند بودند که وزارت ارشاد به برگزاری جشنواره چاپ در منطقه آن‌ها توجهی ندارد و خوشبختانه گویا امسال این رویداد در استان‌هایی که آثارشان به حد نصاب برسند، برگزار می‌‌شود.

وی معتقد است در صورت برگزاری این رویداد در سایر استان‌ها، کیفیت آثار شهرستان‌ها نیز ارتقا می‌یابد و این به نفع کل کشور و همچنین رشد صادرات است.

جلیلیان از برگزاری جشنواره صنعت چاپ در استان قزوین در اواخر مهرماه، خبر داد و گفت: سال‌های گذشته آثار جشنواره‌های استانی را داوران همان منطقه بررسی می‌کردند و گویا امسال قرار است داوران جشنواره ملی این ارزیابی را انجام دهند در حالی که به نظر من بهتر است داوران ملی و استانی در کنار هم آثار را در سطح هر استان داوری کنند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قزوین در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات صنعت چاپ اشاره و ابراز کرد: به نظر می‌رسد صنعت چاپ نیز همچون چاپخانه‌داران پیر و فرتوت شده چراکه در حال حاضر کمتر چاپخانه‌ای امکان نوسازی دستگاه‌های خود و به تبع آن ارتقای کیفیت کارهایش را دارد.

وی ادامه داد: به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده‌ایم وام‌های کم بهره و بلندمدت برای نوسازی دستگاه‌ها به چاپخانه‌داران بدهند زیرا ارایه تسهیلات به شکل سرمایه در گردش و مدت بازپرداخت یک ساله نمی‌تواند کمک زیادی به اهالی این صنعت کند.

جلیلیان همچنین از مسوولان خواست وعده خود مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت هزینه‌های چاپخانه‌داران پس از هدفمندی یارانه‌ها را عملی کنند.

این عضو خانواده صنعت چاپ در پایان، برگزاری دوره‌های آموزشی را برای رشد این صنعت ضروری دانست و اظهار کرد: در صورت استمرار دوره‌های آموزشی برای جوانان و همچنین شاغلان صنعت چاپ می‌توان در آینده ضمن ارتقای کیفیت کارهای چاپی به توسعه صادرات نیز امیدوار بود. 

نمایش آثار برگزیده جشنواره صنعت چاپ در نمایشگاه سازمان توسعه تجارت

آثار برگزیده دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ در سالن دایمی صنعت چاپ در محل دایمی نمایشگاه‌هاي بین‌المللی تهران به نمایش در می‌آید. 

نمایشگاه دایمی «آثار منتخب مسابقات جشنواره صنعت چاپ» با همکاری سازمان توسعه تجارت جهانی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به کار خود ادامه می‌دهد. 

این سالن به مدت دو سال و از روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات اداری میزبان علاقه‌مندان است، همچنین آثار برگزیده دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ نیز در این سالن به نمایش در می‌آید، این امتیاز در کنار تندیس جشنواره و جوایز نقدی به برگزیدگان اعطا خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط