یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
انس جامعه با قرآن هجمه‌های فرهنگی دشمن را بی‌تاثیر می‌کند

هشتمین جشنواره قرآنی «مُدهامَتان» کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از 21 تا 23 آذرماه در استان خوزستان برگزار می‌شود. اعضای ستاد عالی کانون‌های مذکور عصر امروز (19 آذر) نشستی را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل دادند. وزیر ارشاد در این نشست گفت: اگر جامعه با قرآن مانوس شود و به آموزه‌های آن عمل کند، دیگر نگران هجمه‌های فرهنگی دشمن نخواهیم بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این نشست در سالن جلسات دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. سید محمد حسینی در این مراسم اظهار کرد: تاکنون در استان خوزستان اقدام‌های گسترده‌ فرهنگی صورت گرفته است و در سفرهایی که به این استان با هدف افتتاح پروژه‌های عمرانی و کتابخوانی داشتم، همواره شاهد جهش در فعالیت‌های عمرانی و افزایش فضاهای فرهنگی، هنری و قرآنی بوده‌ام. 

وی ادامه داد: کارشناسان فرهنگی، هنری و قرآنی در استان خوزستان فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهند که از آن میان می‌توان به جشنواره بزرگ «مدهامتان» اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجهی که این وزارتخانه به فعالیت‌های قرآنی دارد، عنوان کرد: دیروز (18 آذر) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور قرآن و عترت منصوب شد که این موضوع رویکرد و اهمیت این وزارتخانه را نسبت به فعالیت‌های قرآنی و دینی نشان می‌دهد.

حسینی با بیان این‌که "روز به روز شاهد افزایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشوریم" گفت: این کانون‌ها در سال‌های اخیر با توسعه کمی و کیفی خوبی مواجه شده‌اند. جشنواره «مدهامتان» از جمله برنامه‌های این کانون‌ها محسوب می‌شود که زمینه‌های ایجاد رقابت مثبت و سالم را در میان جوانان فراهم می‌کند و به کشف استعدادهای قرآنی آن‌ها منجر می‌شود چرا که وقتی نسل جوان با حقایق قرآن آشنا شود، تحت تاثیر افکار و عقاید بیگانگان قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که در جشنواره «مدهامتان» رشته‌های گوناگونی مانند قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه وجود دارند، اظهار کرد: جوانان ما باید همزمان با حفظ قرآن کریم با مضمون و مفاهیم آن نیز آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امروزه از طریق رسانه‌های گوناگون و با استفاده از تبلیغات منفی، شاهد هتاکی و بی‌حرمتی به عقاید و اعتقادات مردم هستیم. بنابراین، در جهان اسلام به همبستگی و وحدت نیاز داریم تا جوان‌انما با معارف ناب اسلامی آشنا و نسبت به تبلیغات و هجمه‌های دشمنان آگاه شوند. 

وی در ادامه سخنانش گفت: خوشبختانه در این حوزه نیز فعالیت‌های خوبی در کشور صورت گرفته اندکه از آن میان می‌توان به همین جشنواره «مدهامتان» و تشکیل شورای تخصصی قرآن در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین تشکیل شورای قرآن در شورای فرهنگ عمومی هر استان اشاره کرد.

حسینی افزود: جشنواره «مدهامتان» فرصتی برای جوان‌ان فراهم می‌کند تا به ارایه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قرآنی خود بپردازند. بنابراین، امیدوارم متولیان برپایی این جشنواره در سال‌های آینده از کشورهای اسلامی علاقه‌مند برای حضور در این جشنواره، با هدف معرفی واقعیت‌های ایران دعوت کنند.

وی برگزاری جشنواره «مدهامتان» را کاری بسیار ارزشمند دانست و گفت: جوانان مخاطبان اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور‌ند اما این جوانان نباید به شرکت در جشنواره «مدهامتان» اکتفا کنند بلکه باید در سایر جشنواره‌هایی که در کشور برگزار می‌شوند نیز حضور موثر و مفید داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانم در مراسم افتتاحیه جشنواره «مدهامتان» که سه‌شنبه 
(21 آذر) در استان خوزستان برگزار خواهد شد، شرکت کنم و همواره شاهد برپایی هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره باشم. 

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدلطف‌اله سپهر، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز حضور داشتند. حجت‌الاسلام سپهر در این نشست فعالیت‌ها و اقدام‌های جشنواره «مدهامتان» در استان خوزستان را تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها