سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
نخستین نسخه کتاب مایکل مورپورگو به حراج گذاشته شد

نخستین نسخه کتاب اسب جنگ اثر نویسنده نامدار بریتانیایی «مایکل مورپورگو» بین 600 تا 800 پوند در حراجی لندن قیمت گذاری شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آلبانز اند هارپندن، این کتاب که از معروفترین کارهای مورپورگو است در سال 1982 منتشر شده و قیمت پشت جلد آن تنها 95/4 پوند بوده است. اما کارشناسان کتاب های نایاب این حراجی معتقدند که این کتاب بسیار کوچک اما بسیار نایاب است. 

درخشش بیشتر این کتاب زمانی بود که «استیون اسپیلبرگ» فیلمساز آمریکایی جدیدترین فیلمش را با اقتباس از این کتاب ساخت و نامزد دریافت هشتاد و چهارمین جایزه اسکار شد. ساخت این فیلم 66 میلیون دلار هزینه برداشت اما در زمان اکرانش یعنی تا 9 هفته پیش 133 میلیون و 394 هزار دلار فروش را به خود اختصاص داد. 

داستان این کتاب درباره اسبی به نام «جوی» است که دست به کارهای محیرالعقول می زند. این اسب توسط صاحبش «آلبرت نراکوت» فروخته شده و به فرانسه می رود، اما آلبرت نمی تواند دوری او را تحمل کند و تصمیم می گیرد در یک ماموریت خطرناک او را به خانه بازگرداند .داستان این کتاب در طول جنگ جهانی اول صورت گرفته است. این کتاب برنده جایزه «وایت برد» شد که اکنون به نام جایزه کتاب کاستا اهدا می شود. 

مایکل مورپورگو متولد 1943، نویسنده ، شاعر و نمایشنامه نویس شناخته شده انگلیسی است. او بیش از همه برای نوشتن کتاب های کودکان شهرت دارد و سومین ملک الشعرای کودکان بریتانیا بود. او سه بار در سال های 1995، 1996و 2003 برنده مدال کارنگی و همچنین برنده جایزه رد هاوس شده و جوایزی از کشورهای دیگر از جمله فرانسه و آلمان را در کارنامه اش دارد و بیش از 100 عنوان کتاب را به رشته تحریر در آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها