یکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا نامزدهایش را معرفی کرد

نامزدهای جایزه معتبر آمریکا برای انتخاب برترین آثار سال 2011 معرفی شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت این جایزه، دیشب (شنبه) حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا نامزدهای خود را در مراسمی که در مانهاتان برگزار شد ، معرفی کرد. 

در این مراسم در حالی که نامزدهای بخش های مختلف معرفی شدند، اعلام شد رابرت سیلورس ویراستار کهنه کار نیویورک در بخش معرفی کتاب به عنوان برنده جایزه دستاورد یک عمر ایوان سنفورد و کاترین شولتس به عنوان برنده جایزه نونا بالاکیان برای دستاورد تجربه متفاوت در بررسی کتاب انتخاب شده اند. 

برندگان نهایی از میان این فهرست در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) در نیویورک معرفی می شوند. 

در بخش داستان
تجو کول برای «شهر باز»، جفری اویژنیدس برای «طرح ازدواج»، آلن هولینگهارست برای «بچه بیگانه»، ادیت پرلمن برای «دید دو چشمی» و دانا اسپیوتا برای «سنگ عربی» 

در بخش غیرداستانی
آمانادا فورمن برای کتاب «جهانی در آتش: نقش حیاتی بریتانیا در جنگ های داخلی آمریکا»، جیمز گلیک برای کتاب «اطلاعات»، آدام هوخشیلد برای کتاب «به سوی پایان همه جنگ ها : ماجرای وفاداری و شورش 1918-1914» ، مایا یاسانوف برای کتاب «تبعیدیان آزادی : وفاداران به آمریکا در جنگ انقلاب»، جان جرمیا سولیوان برای کتاب «مجموعه مقاله ها» 

در بخش زندگینامه خودنوشت
دایان آکرمن برای «یک صد نام برای عشق: سکته، ازدواج و زبان وفا» ، میرا بارتوک برای «کاخ حافظه»، شریفه رودس-پیتس برای «هارلم هیچ جا نیست : سفری به مکه آمریکای سیاه»، لوییس جی.رودریگز برای «تو را فرامی خواند :اودیسه عشق، اعتیاد، انقلاب ها و شفا» و دب اولین آنفرت برای «انقلاب : سالی که عاشق شدم و به جنگ پیوستم» 

در بخش زندگینامه
مری گابریل برای «عشق و سرمایه : کارل و جنی مارکس و تولد انقلاب»، جان لویس گادیس برای «جورج اف. کان: یک زندگی آمریکایی» ، پل هندریکسون برای «قایق همینگوی: همه چیزی که او در زندگی عاشقش بود و از دست داد 1961-1934» ، منینگ مارایل برای «مالکلوم ایکس: زندگی یک اختراع دوباره» و ازرا اف فوگل برای «دنگ شیائوپنگ و انتقال چین» 

در بخش نقد ادبی
دیوید بلوس برای «یک ماهی در گوش داری؟ ترجمه و معانی هر چیز» ، جف دیور برای «در غیراین صورت به عنوان وضعیت بشر شناخته می شد؛ مجموعه مقاله »، جاناتان لتم برای «شور و شعف تاثیرگذاری»، دوبراوکا اوگرسیک برای «فرهنگ کارائوک» و الن ویلیس برای «بیرون از اعماق وینیل: الن ویلیس درباره موسیقی راک» 

در بخش شعر
فارست گادر برای «نمونه های اصلی از جهان»، آراسلیس گیرمی برای «پادشاهی آنیمالیا»، لورا کاسیشکه برای «فضا، در زنجیر» ، یوسف کومونیاکا برای «نیمکت آفتاب پرست» و بروس اسمیت برای «عبادت» 

حلقه منتقدان آمریکا که از سال 1974 تاسیس شده سازمانی غیرانتقاعی است که به معرفی و بررسی کتاب و نقدهای ادبی می پردازد و برای تجلیل از نوشتن، خواندن، نقد و ادبیات تلاش می کند. این انجمن هر سال به برترین آثار منتشر شده در این زمینه ها جایزه می دهد. این جایزه ارزش مادی ندارد، اما موجب اعتبار اثر در میان کتابخوانان می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها