دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
جایزه ادبی رونودو نیز برندگان خود  را در بخش های مختلف شناخت

«ویرجین دپانت» با رمان «بچه آخرالزمان» (انتشارات گراسه) که در مقابل هولبک برای کسب جایزه کنگور شکست خورد، توانست جایزه ادبی رونودو یا همان دوقلوی کنگور را به دست آورد./

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاریس، مینو خانی: بر اساس این گزارش ویرجین دپانت در دوره یازدهم بالاخره توانست 4 رای در مقابل 3 رای برای رمان «زندگی شیرین 1959-1979» نوشته سیمونتا گرجو (انتشارات ستوک) جایزه ادبی رونودو را به خود اختصاص دهد و این جایزه را از دست رییس هیات انتخاب، لویی گرادل دریافت کند.

این رمان که حال و هوایی بین هجو اجتماعی و رمان پلیسی معاصر دارد، داستان «لوسی» حدوداً 30 ساله‌ای را روایت می کند که باوجودی که توانایی و استعداد لازم را ندارد، مسوولیت پیدا کردن دختر نوجوانی  که در متروی پاریس توسط مادر بزرگش گم شده، بر عهده او گذاشته می شود. او نیز با کمک یکی از همکارانش گروهی را تشکیل می دهد که تا بارسلون برای پیدا کردن این دختر نوجوان می روند. «بچه آخرالزمان» هشتمین اثر این نویسنده و کارگردان فرانسوی است. 

جایزه رونودو در بخش تحقیق نیز به «مسايل برده‌ای از فورسی» نوشته محمد اسویی (انتشارات گالیمار) اهدا شد که توانست این جایزه را با 7 رای در مقابل یک رای «چرا می خوانیم» نوشته شارل دنترینگ (انتشارات گراسه) به دست آورد.

در بخش کتابهای جیبی نیز جایزه رونودو به «ریشه خشونت» اثر فابریس اومبر (انتشارات کتاب جیبی) اهدا شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها